انوار وب: یكی از مسئولان وزارت فرهنگ آنگولا، خبر روزنامه‌های آفریقایی مبنی بر ممنوعیت دین اسلام در این كشور را تكذیب كرد.به گزارش تقریب، “مانوئل فرناندو” مدیر آموزشگاه ملی امور دینی وابسته به وزارت فرهنگ آنگولا گفت: آنچه كه روزنامه‌های آفریقایی طی چند روز اخیر مبنی بر ممنوعیت دین اسلام در كشور و تخریب مساجد […]

 انوار وب: یكی از مسئولان وزارت فرهنگ آنگولا، خبر روزنامه‌های آفریقایی مبنی بر ممنوعیت دین اسلام در این كشور را تكذیب كرد.
به گزارش تقریب، “مانوئل فرناندو” مدیر آموزشگاه ملی امور دینی وابسته به وزارت فرهنگ آنگولا گفت: آنچه كه روزنامه‌های آفریقایی طی چند روز اخیر مبنی بر ممنوعیت دین اسلام در كشور و تخریب مساجد نقل كرده‌اند، صحت ندارد.
وی افزود: در كشور آنگولا هیچ جنگی بر سر دین اسلام و هر یك از ادیان دیگر وجود ندارد.
این مقام آنگولایی در واكنش به خبری كه روزنامه‌ها به نقل از روزا كروز دی سیلوا منتشر كرده‌اند، خاطرنشان كرد: برای تخریب یا بستن مساجد در هر نقطه از كشور آنگولا، هیچ‌گونه دستور رسمی صادر نشده است.
گفتنی است روزنامه‌های آفریقایی طی روزهای گذشته به نقل از “روزا كروز دی سیلوا” وزیر فرهنگ آنگولا اعلام كردند كه به منظور محفاظت از فرهنگ بومی آنگولا و مقابله با فرقه‌های مذهبی غیرقانونی، از این پس دین اسلام در این كشور ممنوع است و مسلمانان اجازه ندارند عبادات و مراسم مذهبی خود را انجام دهند.
همچنین، بنا بر نوشته روزنامه‌های آفریقایی، وزیر فرهنگ آنگولا به منظور جلوگیری از انجام مراسم مذهبی توسط مسلمانان، شروع به تخریب مساجد این كشور نموده است.