انوار وب: سازمان آموزش، فرهنگ و علوم اسلامی(آیسسکو) با صدور بیانیه‌ای به مناسبت سی‌وسومین سالروز تأسیس این سازمان، بر ضرورت تحقق امنیت و صلح و پایان درگیری‌های فرقه‌ای تأکید کرد. به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «آیسسکو»، سازمان اسلامی آیسسکو در این بیانیه که، 13 اردیبهشت‌ماه، به مناسبت سی‌وسومین سالروز تأسیس این سازمان صادر شد، بر […]

انوار وب: سازمان آموزش، فرهنگ و علوم اسلامی(آیسسکو) با صدور بیانیه‌ای به مناسبت سی‌وسومین سالروز تأسیس این سازمان، بر ضرورت تحقق امنیت و صلح و پایان درگیری‌های فرقه‌ای تأکید کرد.

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «آیسسکو»، سازمان اسلامی آیسسکو در این بیانیه که، 13 اردیبهشت‌ماه، به مناسبت سی‌وسومین سالروز تأسیس این سازمان صادر شد، بر تحقق امنیت و صلح و عدم شعله‌ورکردن آتش اختلافات فرقه‌ای میان مسلمانان تأکید کرد.

در این بیانیه آمده است: اختلافات فرقه‌ای، بیماری کشنده و مهلکی است که منجر به تشدید وضعیت ناپایدار و در نتیجه کندشدن مسیر شکوفایی و پیشرفت جهان اسلام می‌شود.
سازمان آیسسکو در ادامه این بیانیه، بر ضرورت و اهمیت درنظرگرفتن منافع والای جهان اسلام و حمایت از آن تأکید کرد.

در این بیانیه همچنین، از تمامی کشورهای عضو این سازمان خواسته شده است که به منشور سازمان همکاری اسلامی که بر وحدت و یکپارچگی و حفظ منافع مشترک بین‌المللی و ایجاد صلح و دوستی تأکید می‌کند، پایبند باشند.

همچنین، آیسسکو بر ضرورت اجرای برنامه‌های راهبردی که طی نشست‌های مکرر شورای وزیران خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی به تصویب رسیده است، تأکید کرد.

در پایان این بیانیه نیز سازمان آیسسکو، از پایبندی خود بر انجام تمامی برنامه‌ها به‌منظور پیشرفت و محقق ساختن تمامی اهداف خود و تحکیم و ارتقای سطح عملکرد خود در زمینه‌های تخصصی و تجدید در برنا‌مه‌ها و اهداف خود و نیز تلاش بر تحکیم گفت‌وگوی میان فرهنگ‌ها و پیروان ادیان مختلف به‌منظور ایجاد یک سیستم جهانی نوین پیشرفته تأکید کرد.
منبع: ایکنا