انوار وب:اتحادیه زنان مسلمان در روسیه از وزارت آموزش و پرورش این کشور درخواست کرد تا اقدام به لغو قانون منع حجاب در مدارس جمهوری تاتارستان کند در همایش «زنان نماینده صلح» که میزبان 324 هیئت از جمهوری های روسیه شامل باشکورستان و موردوویا بود،سخنرانان،خواستار پایان دادن به ممنوعیت حجاب شدند.نیل زیگانشین،رییس اتحادیه زنان مسلمان […]

انوار وب:اتحادیه زنان مسلمان در روسیه از وزارت آموزش و پرورش این کشور درخواست کرد تا اقدام به لغو قانون منع حجاب در مدارس جمهوری تاتارستان کند

در همایش «زنان نماینده صلح» که میزبان 324 هیئت از جمهوری های روسیه شامل باشکورستان و موردوویا بود،سخنرانان،خواستار پایان دادن به ممنوعیت حجاب شدند.
نیل زیگانشین،رییس اتحادیه زنان مسلمان در روسیه در این باره گفت:با وجود اینکه هیچ قانون رسمی در مورد حجاب در مدارس دخترانه تاتارستان وجود نداشته اما دانش آموزان دختر وادار به برداشتن حجاب خود در این مدارس شده اند.

وی در ادامه از وزارت آموزش و پرورش خواست تا آنچه لازم است برای جلوگیری از نقض حقوق دانش آموزان مسلمان در مدارس انجام دهد.
دین اسلام سه قرن پیش همزمان با ورود ارتش اسلام به منطقه «دربند» که در آن زمان پایتخت «داغستان» بود، وارد منطقه تاتارستان شده است.
تاتارستان در 850کیلومتری جنوب شرقی «مسکو» واقع شده و جمعیت آن حدود شش میلیون نفر است که 50 درصد آن را مسلمانان و 43درصد را روس‏ها تشکیل می‏دهند که اغلب ارتدوکس هستند.
منبع: شبستان