انوار وب: : هزاران آلمانی با تجمع در خیابان‌ها و روشن کردن شمع، به دختر دانشجوی مسلمانی که برای نجات دو زن آلمانی جان خود را از دست داد، ادای احترام کردند. به نقل از روزنامه «ایندیپندنت»، توچه آلبایراک، دختر جوان مسلمان اهل ترکیه که به همراه خانواده‌اش در آلمان زندگی می‌کرد […]

 

 

 

انوار وب: : هزاران آلمانی با تجمع در خیابان‌ها و روشن کردن شمع، به دختر دانشجوی مسلمانی که برای نجات دو زن آلمانی جان خود را از دست داد، ادای احترام کردند.

به نقل از روزنامه «ایندیپندنت»، توچه آلبایراک، دختر جوان مسلمان اهل ترکیه که به همراه خانواده‌اش در آلمان زندگی می‌کرد پس از آنکه شاهد آزار و اذیت دو زن آلمانی در محوطه رستورانی در شهر «افنباخ» بود به کمک آن‌ها شتافت اما جان خود را از دست داد.

یوآخیم گائوک، رئیس‌جمهور آلمان ضمن همدردی با خانواده این دختر مسلمان اعلام کرد: مانند همه شهروندان آلمانی من نیز از شنیدن خبر این حادثه حیرت‌زده شدم. توچه احترام و سپاس همه مردم آلمان را کسب کرده است.
وی افزود: او همواره الگویی برای همه ما خواهد بود و همه آلمان همراه شما برای توچه سوگواری می‌کنند.

توچه، دختر مسلمان 23 ساله روز 24 آبان پس از آنکه به کمک دو زن آلمانی که توسط سه مرد صرب مورد آزار و اذیت قرار گرفته بودند رفت، وی از سوی یکی از این متجاوزان به نام «سانل م.»، 18 ساله، به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفت.
وی در پی این حادثه به کما رفت و پس از دو هفته جان خود را از دست داد.

آلمان پس از فرانسه بیشترین تعداد مسلمانان را در میان کشورهای اروپایی دارد و اسلام پس از مسیحیت پروتستان و کاتولیک بیشترین طرفداران را داراست.
مسلمانان با جمعیتی حدود 4 میلیون نفر، 5 درصد از جمعیت 82 میلیونی آلمان را تشکیل می‌دهند.
منبع: ایکنا