“معتقدیم که حکومت‌ها در کشورهای مختلف جهان مسئول تامین شرایط لازم برای آزادی عبادت پیروان ادیان و مذاهب مختلف هستند”. رئیس جمهور ترکیه بر مسئولیت حکومت‌ها و دولت‌ها در تامین آزادی و فراهم کردن زمینه عبادت پیروان ادیان مختلف در کشورشان تاکید کرد. رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه طی سخنانی در مراسم بازگشایی کلیسای […]

“معتقدیم که حکومت‌ها در کشورهای مختلف جهان مسئول تامین شرایط لازم برای آزادی عبادت پیروان ادیان و مذاهب مختلف هستند”.

رئیس جمهور ترکیه بر مسئولیت حکومت‌ها و دولت‌ها در تامین آزادی و فراهم کردن زمینه عبادت پیروان ادیان مختلف در کشورشان تاکید کرد.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه طی سخنانی در مراسم بازگشایی کلیسای دمیر (سنت استفان) در منطقه بالات استانبول که با حضور بویکو بوریسوف، نخست‌وزیر بلغارستان برگزار شد، اظهار داشت: “معتقدیم که حکومت‌ها در کشورهای مختلف جهان مسئول تامین شرایط لازم برای آزادی عبادت پیروان ادیان و مذاهب مختلف هستند”.
وی در ادامه گفت: “افتتاح چنین طرحی در زمان کنونی، یک پیام مهم به جامعه بین المللی است. نباید خاطرات تلخ دوره‌های مشخص تاریخی بر روابط کهن و ریشه‌دار ما سایه بیاندازد.
اردوغان خاطرنشان کرد: ما بر این باور هستیم که وحدت در کثرت است که در واقع گویای تفکر و دیدگاه ما در قبال تمامی باورها است”./آناتولی