انواروب:خبرگزاری فرانسه به‌نقل از روزنامه حریت ترکیه نوشته است: اردوغان این سخنان را روز پنجشنبه ۲۷ نوامبر / ۶ آذر در دیدار با سازمان همکاری اسلامی (COMCEC) در استانبول بیان کرده است. اردوغان گفت: «آن‌ها مثل دوستان به‌نظر می‌رسند، اما آن‌ها ما را مُرده می‌خواهند، آن‌ها دوست دارند کودکان ما بمیرند.»   به‌گفته رئیس‌ جمهوری […]

انواروب:خبرگزاری فرانسه به‌نقل از روزنامه حریت ترکیه نوشته است: اردوغان این سخنان را روز پنجشنبه ۲۷ نوامبر / ۶ آذر در دیدار با سازمان همکاری اسلامی (COMCEC) در استانبول بیان کرده است.

اردوغان گفت: «آن‌ها مثل دوستان به‌نظر می‌رسند، اما آن‌ها ما را مُرده می‌خواهند، آن‌ها دوست دارند کودکان ما بمیرند.»

 

به‌گفته رئیس‌ جمهوری ترکیه غربی‌ها به دنبال «نفت، طلا، الماس و نیروی کار ارزان در جهان اسلام هستند».

اردوغان همچنین تأکید کرد که کشورهای خاورمیانه می‌توانند بدون دخالت غربی‌ها مشکلات خود را خود حل کنند.

او گفت: «اگر ما با هم همکاری کنیم به انزوای فلسطینی‌ها که تقریباً یک سده به درازا کشیده، پایان خواهیم داد.»

او همچنین با اشاره به وضعیت عراق و سوریه گفت خونریزی در این کشورها تنها با اتحاد کشورهای اسلامی پایان خواهد یافت.

رجب طیب اردوغان در سخنان روز پنجشنبه خود بار دیگر بر سخنان قبلی خود مبنی بر کشف آمریکا توسط مسلمان‌ها تأکید کرد و افزود: «من تنها به این دلیل که با استناد به پژوهش‌های علمی این حرف را تکرار کرده بودم، مورد حمله رسانه‌های غربی و بیگانگانی که در صفوف ما هستند، قرار گرفتم. آن‌ها از یک عقده خودبزرگ‌بینی رنج می‌برند.»

اردوغان ۱۵ نوامبر / ۲۴ آبان مدعی شده بود که قاره آمریکا را ابتدا مسلمانان کشف کردند، نه کریستف کلمب. او گفته بود: «دریانوردان مسلمان در سال ۱۱۷۸ میلادی به سواحل آمریکا رسیدند. کریستف کلمب هم در خاطراتش از مسجدی نوشته که بر فراز تپه‌ای در کوبا قرار داشت.»

رئیس جمهوری ترکیه روز دوشنبه ۲۴ نوامبر / ۳ آذر در سخنرانی خود در برابر گروه‌های زنان در استانبول برابری کامل زن و مرد را بر خلاف قوانین طبیعت دانست و گفت: «دین ما [اسلام] جایگاهی را برای زنان تعریف کرده و آن هم مادری است.»

او فمینسیت‌ها را مورد انتقاد قرار داد و گفت: «آن‌ها نقش مادری زنان را قبول ندارند. در نتیجه نمی‌توان به آن‌ها اهمیت نقش ویژه‌ای که مادران و زنان در اسلام دارند را توضیح داد.»

 

منبع: سنت آنلاین