انوار وب: کمیسیون حقوق بشر کانون وکلای دادگستری استان‌های کرمانشاه و ایلام قصد دارد تندیس حقوق بشر سال 93 را به مولوی عبدالحمید اهدا کند. به گزارش ایسنا ( منطقه کرمانشاه )  شهاب تجری رییس کمیسیون حقوق بشر کانون وکلای دادگستری استان‌های کرمانشاه و ایلام در نشستی خبری با اعلام این خبر اظهارکرد: در کمیسیون […]

انوار وب: کمیسیون حقوق بشر کانون وکلای دادگستری استان‌های کرمانشاه و ایلام قصد دارد تندیس حقوق بشر سال 93 را به مولوی عبدالحمید اهدا کند.

به گزارش ایسنا ( منطقه کرمانشاه )  شهاب تجری رییس کمیسیون حقوق بشر کانون وکلای دادگستری استان‌های کرمانشاه و ایلام در نشستی خبری با اعلام این خبر اظهارکرد: در کمیسیون حقوق بشر این کانون کمیته‌ای وجود دارد که هر ساله به ارزیابی فعالیت‌های بشردوستانه افراد در طول سال می‌پردازد و در نهایت یک نفر در ایران را شایسته دریافت تندیس حقوق بشر می‌داند.

وی ادامه داد: در دو سال گذشته این کار انجام شده و در سال 91 تندیس حقوق بشر به پرویز پرستویی به همراه بهمن پرورش و در سال 92 این تندیس ارزشمند به شهرام ناظری اهدا شد.

تجری تصریح کرد: امسال نیز پس از بررسی‌های کمیته نامبرده در میان نامزدهای اعطای این جایزه نهایت با اکثریت آراء مولوی عبدالحمید – امام جمعه اهل سنت سیستان و بلوچستان – شایسته دریافت این تندیس شناخته شد.

رییس کمیسیون حقوق بشر کانون وکلای کرمانشاه خاطرنشان کرد: مولوی عبدالحمید سالهاست که به منادی دوستی میان شیعه و سنی در استان سیستان و بلوچستان معروف است و همواره از او به عنوان یک شخصیت معتدل که اخوت و برادری ایجاد می‌کند، یاد می‌شود و همین ویژگی کافی است که هر فردی در هر کجای دنیا که باشد شایستگی تقدیر داشته باشد، اما دلیل اصلی انتخاب این شخصیت بزرگ کشور برای دریافت تندیس مهر، تلاش اثربخش ایشان در زمینه آزادسازی سربازان ایرانی بود.

وی ادامه داد: در امر آزادسازی سربازان ایرانی در سیستان و بلوچستان از دست گروهک‌های تروریستی، تلاش اصلی را ایشان انجام داد و می‌توان گفت رکن اصلی آزادسازی این سربازان مولوی عبدالحمید بود اما این تلاش‌ها مکتوم ماند.

تجری درباره چگونگی برگزاری مراسم این تندیس مهر اظهارکرد: از آنجایی که امکان حضور این شخصیت بزرگوار در استان کرمانشاه نیست، قرار بر این شده که طی مراسم باشکوهی در تهران و با حضور گسترده رسانه‌های سراسری تندیس مهر به ایشان اهداء شود.
رییس کمیسیون حقوق بشر کانون وکلای دادگستری استانهای کرمانشاه و ایلام در خصوص زمان برگزاری این مراسم، گفت: با توجه به مسافرت کاری که برای مولوی عبدالحمید به وجود آمده هنوز نمی‌توانیم زمان دقیق برگزاری این مراسم را در تهران اعلام کنیم، اما قطعا تا قبل از پایان سال انجام خواهد شد.