انوار وب: وزیر اوقاف و امور و مقدسات اسلامی اردن اعلام کرد که این وزارت در نظر دارد 200 نگهبان جدید برای مسجد الاقصی استخدام کند. به نقل از پایگاه خبری فلسطین الیوم، «هایل داود» وزیر اوقاف و امور و مقدسات اسلامی اردن در سخنانی تاکید کرد که وزارت اوقاف اردن در نظر دارد که […]

انوار وب: وزیر اوقاف و امور و مقدسات اسلامی اردن اعلام کرد که این وزارت در نظر دارد 200 نگهبان جدید برای مسجد الاقصی استخدام کند.

به نقل از پایگاه خبری فلسطین الیوم، «هایل داود» وزیر اوقاف و امور و مقدسات اسلامی اردن در سخنانی تاکید کرد که وزارت اوقاف اردن در نظر دارد که با استخدام کردن 200 نگهبان جدید برای مسجد الاقصی، تعداد نگهبانان این مسجد را به 500 نفر برساند.

براساس این گزارش، این اظهارت وزیر اوقاف اردن پس از آن انجام شد که 52 نماینده مجلس نمایندگان اردن طوماری را امضا کرده بودند که در آن از حکومت این کشور درخواست شده بود دوره های آموزش نظامی برای نگهبانان مسجد الاقصی برگزار کند و یا سربازان اردنی را برای حمایت از مسجد الاقصی اعزام کند.

هایل داود در گفتگو با خبرگزاری آناتولی ترکیه، با بیان اینکه وزارت اوقاف و امور و مقدسات اسلامی اردن تلاش می کند که 200 نگهبان جدید را به نگهبانان سابق مسجد الاقصی اضافه کند، تصریح کرد که هزینه هر نگهبان مسجد الاقصی، سالانه 12 هزار دینار اردن است.

این مقام اردنی درباره درخواست نمایندگان این کشور برای اعزام سربازان اردنی برای حمایت از مسجد الاقصی، گفت: تصمیم اعزام سربازان اردنی برای حمایت از مسجد الاقصی براساس سلسله مراتب، و ابتدا به سیاست کلی دولت و سپس به نیروهای مسلح و پس از آن به دستگاه های دیپلماسی این کشور مربوط می شود.
 
وزیر اوقاف اردن تاکید کرد که اردن تمام تلاش خود را برای حمایت از مسجد الاقصی و حفظ هویت عربی اسلامی آن انجام خواهد داد.
منبع: خبرگزاری قدس