مقامات ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین پیروزی محمد مرسی در انتخابات ریاست جمهوری مصر را تبریک گفتند و ابراز امیدواری کردند که این پیروزی برای مردم مصر مبارک باشد.به گزارش خبرگزاری شبستان، روزنامه مصری الاهرام در گزارشی از استقبال جنبش مقاومت اسلامی فلسطین ( حماس ) از پیرزوی محمد مرسی ، نامزد اخوان المسلمین در […]

مقامات ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین پیروزی محمد مرسی در انتخابات ریاست جمهوری مصر را تبریک گفتند و ابراز امیدواری کردند که این پیروزی برای مردم مصر مبارک باشد.
به گزارش خبرگزاری شبستان، روزنامه مصری الاهرام در گزارشی از استقبال جنبش مقاومت اسلامی فلسطین ( حماس ) از پیرزوی محمد مرسی ، نامزد اخوان المسلمین در انتخابات ریاست جمهوری مصر خبر داد و نوشت : اسماعیل هنیه ، نخست وزیر منتخب مردم فلسطین گفته است که از خداوند برقراری ثبات و امنیت در مصر را خواستار است.
هنیه همچنین از دولت جدید مصر که با ریاست محمد مرسی روی کار آمده خواسته است تا جلوی تجاوزها و جنایت های رژیم صهیونیستی را بگیرد.
در این گزارش آمده که هنیه ادعاهای اسراییل مبنی بر اینکه حماس حملات موشکی خود را از صحرای سینا در مصر علیه مواضع اسراییل انجام می دهد تکذیب کرد و این ادعاها را بهانه ای برای حمله به نوار غزه دانست.
هواپیماهای رژیم صهیونیستی روز گذشته نوار غزه را بمباران کردند که بر اثر آن شش فلسطینی به شهادت رسیدند.
همچنین موسی ابومرزوق ، معاون رییس دفتر سیاسی حماس نیز با تبریک به مرسی ابراز امیدواری کرد که این انتخابات برای ملت مصر که صاحب فضل و عامل انقلاب هستند مبارک باشد .
“ابومرزوق ” ، خطاب به مرسی گفت :حمایت از ملت فلسطین موضع ملت مصر است و موضع یک حزب یا چند حزب و یا یک گروه خاص نیست.
وی تصریح کرد : ملت مصر همواره در کنار قضیه فلسطین بوده است و اکنون که ملت مصر زمام امور خود را به دست گرفته و نقش دموکراتیک خود را بازیافته است این یک پیروزی برای قضیه ملت فلسطین است .
” ابو مرزوق “همچنین اظهارداشت : موضع ملت مصر مخالفت با عادی‌سازی روابط با اسرائیل است و تاکنون هیچ سفیر اسرائیلی جایگاهی برای خود در میان فرزندان ملت بزرگ مصر نیافته است.
نتایج انتخابات ریاست جمهوری مصر نشان می‌دهد ،پس از شمارش 99 درصد آرا محمد مرسی با کسب 52.5 درصد آرا در مقابل 47.5 درصد آرای احمد شفیق به پیروزی رسیده است.