انواروب: سازمان ملل متحد با استقبال از پیشنهاد ترکیه مبنی بر تقبل هزینه های مربوط به آوارگان منطقه آراکان ميانمار كه به بنگلادش پناه آورده اند، این پیشنهاد را مثبت و دلگرم‌ کننده خواند. کریستوف بولیراک، سخنگوی صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در گفتگو با خبرنگار آناتولی در دفتر ژنو این […]

 

 

 

انواروب: سازمان ملل متحد با استقبال از پیشنهاد ترکیه مبنی بر تقبل هزینه های مربوط به آوارگان منطقه آراکان ميانمار كه به بنگلادش پناه آورده اند، این پیشنهاد را مثبت و دلگرم‌ کننده خواند.

کریستوف بولیراک، سخنگوی صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در گفتگو با خبرنگار آناتولی در دفتر ژنو این سازمان، پیشنهاد ترکیه به مقامات بنگلادشی مبنی بر اینکه در صورت باز ماندن مرزهای بنگلادش بر روی مسلمانان آراکان، ترکیه تمامی هزینه‌های مربوط به آوارگان را تقبل خواهد کرد را مثبت و دلگرم‌ کننده خواند و بر لزوم افزایش این گونه رفتارها تاکید کرد.

بولیراک با بیان اینکه پیمودن مسیر میان آراکان و مرز بنگلادش در حالی که اغلب آوارگان نیز گرسنه هستند به طور متوسط 3 روز به طول می انجامد، اظهار داشت: برخی از آنها که موفق می شوند خود را به مرز این کشور برسانند، طی سفرشان با آب باران تشنگی و گرسنگی خود را تسکین می دهند. این افراد به همراه خود کیف یا چمدان ندارند؛ حتی کفش هم نمی پوشند.

بولیراک ضمن اشاره به وجود 1.2 میلیون مسلمان آراکانی در میانمار، اعلام کرد: 123 هزار نفر از آنها در حواث خشونت‌آمیز اخیر میانمار را ترک کردند و هنوز حدود یک میلیون مسلمان دیگر در این کشور به سر می برند.

وی اضافه کرد: خروج همه پرسنل سازمان ملل به دلایل امنیتی از شمال آراکان و توقف فعالیت های کمک رسانی در منطقه مذکور٬ باعث شده تا نتوانیم به کودکان نیازمند آراکانی کمک رسانی کنیم.

سخنگوی یونیسف همچنین تصریح کرد: 80 درصد یعنی حدود 100 هزار نفر از مسلمانان آراکانی که ظرف 11 روز اخیر از حملات ارتش میانمار گریخته و وارد بنگلادش شده اند را زنان و کودکان تشکیل می دهند. باید در اسرع‌ وقت به کودکان حاضر در این منطقه خدمات مشاوره روانی و اجتماعی ارائه شود.
منبع: آناتولی