انواروب: به گزارش روزنامه «یدیعوت احرنوت» اسرائیل، دادگاه نظامی «عوفر» این کشور محمد الحروب، شهروند فلسطینی را به جرم قتل 2 شهرک نشین یهودی و یک گردشگر آمریکایی در شهرک یهودی نشین «الون شفوت» جنوبی کرانه باختری در ماه نوامبر 2015 به چهار بار حبس ابد معادل 396 سال زندان محکوم کرد. همچنین الحروب که […]

انواروب: به گزارش روزنامه «یدیعوت احرنوت» اسرائیل، دادگاه نظامی «عوفر» این کشور محمد الحروب، شهروند فلسطینی را به جرم قتل 2 شهرک نشین یهودی و یک گردشگر آمریکایی در شهرک یهودی نشین «الون شفوت» جنوبی کرانه باختری در ماه نوامبر 2015 به چهار بار حبس ابد معادل 396 سال زندان محکوم کرد.

همچنین الحروب که از اهالی شهر الخلیل کرانه باختری است به پرداخت جریمه به مبلغ 750 هزار شکل (حدود 200 هزار دلار) به خانواده های این 2 شهرک نشین و گردشگر آمریکای محکوم شده است.

ارتش اسرائیل ماه ژانویه گذشته طی گزارشی اعلام کرد که از ماه اکتبر سال 2015 تا آخر ماه دسامبر 2016 نیروهای این کشور 3 هزار و 369 فلسطینی را به اتهام «ارتباط با تروریسم» بازداشت کرده‌ا‌ند.

از سوی دیگر فلسطینی ها اعلام کرده اند: نظامیان اسرائیل از ماه اکتبر سال 2015 تا کنون، ده ها فلسطینی را در کرانه باختری و قدس به اتهام «قصد حمله با سلاح سرد» به ضرب گلوله کشته اند.

سازمان های حقوق بشر فعال در اسرائیل و فلسطین نیز اعلام کردند: نظامیان اسرائیل طی این مدت حقوق فلسطینیان را نقض کرده و علیه آنها اعدام های فراقانونی انجام داده اند و علاوه بر این علیه تظاهرکنندگان غیرمسلح فلسطینی از گلوله واقعی استفاده کرده اند.

گفتنی است که از اوایل ماه اکتبر سال 2015 تنش‌ میان شهروندان فلسطینی و یهودیان، پس از حملات شهرک‌نشینان یهودی به فلسطینی ها و مسجدالاقصی افزایش یافته است. این اقدامات اسرائیل با تظاهرات گسترده فلسطینیان در کرانه باختری، قدس و نوار غزه مواجه شد. نظامیان اسرائیل از آن زمان تا کنون به بهانه‌های مختلف به منازل فلسطینی ها در مناطق مذکور حمله برده و آن‌ها را بازداشت می‌کنند.
آمارهای رسمی حاکی از وجود بیش از 7000 فلسطینی در زندان‌های اسرائیل است.

منبع: آناتولی