انوار وب: سامی ابوزهری، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» در گفتگو با خبرگزاری آناتولی اظهار داشت: تلاش اسرائیل برای به تصویب طرح ممنوعیت پخش صدای اذان از بلندگوی مساجد قدس اشغالی به بهانه ایجاد آلودگی صوتی را به شدت محکوم کرده و آن را اقدامی بسیاری خطرناکی می‌دانیم. وی در ادامه افزود:  “قطعنامه «نفی […]

انوار وب: سامی ابوزهری، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» در گفتگو با خبرگزاری آناتولی اظهار داشت: تلاش اسرائیل برای به تصویب طرح ممنوعیت پخش صدای اذان از بلندگوی مساجد قدس اشغالی به بهانه ایجاد آلودگی صوتی را به شدت محکوم کرده و آن را اقدامی بسیاری خطرناکی می‌دانیم.

وی در ادامه افزود:  “قطعنامه «نفی ارتباط یهودیان با مسجدالاقصی» در سازمان علمی، تربیتی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) و قطعنامه سازمان ملل مبنی بر توقف شهرکسازی در قدس شرقی و اراضی اشغالی فلسطین تصویب شده است.

با این وجود اسرائیل هنوز هم به یهودی سازی مسجد الاقصی ادامه می‌دهد و تلاش مقامات این کشور برای به تصویب رساندن قانون منع اذان جزو سیاست یهودی سازی این شهر است.

ما هرگز طرفدار برقراری رابطه حسنه با اشغالگران نیستیم، ولی در عین حال در سیاست و امور داخلی کشورها هم دخالت نمی کنیم.

براساس این قانون نژادپرستانه که از نظر تمامی فلسطینیان و مسلمانان جهان مردود است، پخش اذان در قدس اشغالی از طریق بلندگوها از ساعات 11 شب تا 7 صبح ممنوع شده و در صورت عدم رعایت این قانون مساجد با پرداخت جریمه 1200 دلاری مواجه خواهند شد.

رای‌گیری در مورد این طرح توسط کنست به دليل مخالفت برخی از نمايندگان احزاب مذهبی و نگرانى از ممنوعيت شيپور شنبه از كنيسه هاى يهودى و همچنین مخالفت فلسطینیان و علمای مسلمان چندین بار به تعویق افتاده بود. بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل حمایت خود از پیش‌نویس این طرح اعلام کرده است.