انواروب: رادیو فرانسوی “آر. تي. ال” در گزارشی اعلان داشته است که گرایش شهروندان فرانسوی به اسلام، بعد از ماجرای شارلی ابدو، رشد فزاینده ای داشته است، به گونه ای که از اوایل نوامبر 2015میلادی، تنها در مسجد پاریس، بیش از 40 نفر به اسلام روی آورده و شهادتین خوانده اند. طبق آمار، در ماه […]

انواروب: رادیو فرانسوی “آر. تي. ال” در گزارشی اعلان داشته است که گرایش شهروندان فرانسوی به اسلام، بعد از ماجرای شارلی ابدو، رشد فزاینده ای داشته است، به گونه ای که از اوایل نوامبر 2015میلادی، تنها در مسجد پاریس، بیش از 40 نفر به اسلام روی آورده و شهادتین خوانده اند. طبق آمار، در ماه نوامبر سال گذشته 22 نفر اسلام آورده بودند. گزارش ها حاکی از این است که افراد زیادی در شهرهای بزرگ فرانسه، چون  لیون و استراسبورگ مسلمان شده اند.

 

بعد از ماجرای شهر پاریس، جامعه مسلمانان پاریس براین باور بودند که مراحل سختی را پشت سر خواهند گذاشت ، اما  جامعه فرانسه شرایط را برعکس کرد، طوری که فروش قرآن در هفته های بعد از آن ماجرا بالا رفت و آمار گرایش افراد به اسلام بیشتر ازآنچه انتظار می رفت، شد.

آنگونه که این رادیو گزارش داده است، مساجد بزرگ فرانسه نسبت به سال گذشته میلادی شاهد رشد بیست درصدی اسلام پذیری بوده است.

یک دختر فرانسوی تازه مسلمان می گوید: حادثه شارلی ابدو باعث شد بدانم اعمال تروریسی در اسلام جایگاهی ندارد.

این رادیوی فرانسوی زبان در ادامه به نقل از ائمه مساجد گزارش داده است که بعد از حادثه شارلی، میزان گرایش به اسلام در بین شهروندان فرانسوی رشد بی سابقه ای داشته است.مسئول مسجد پاریس گفته است که در میان تازه مسلمانان از همه اقشار جامعه به چشم می خورند، مدیر، معلم، پلیس ، پزشک و..

گزارشات منابع دیگر حاکی از آن است که کتابفروشی های فرانسوی در هفته های بعد از ماجرای شارلی، با افزایش فروش قرآن روبرو شده اند.

مدیر فروش بخش ادیان کتابفروشی”La procure”  گفته است: تمام قرآن های موجود در این کتاب فروشی ، دو هفته بعد از ماجرای شارلی به فروش رفته است. به گفته افراد آگاه، ماجرای پاریس نقش مهمی در افزایش گرایش شهروندان فرانسوی به اسلام داشته است.

 

منبع: مفكرة الإسلام