انواروب: حاج آخوند عابدی کُر، امام جمعه اهل سنت بندر ترکمن، عصر دیروز در سن 90 سالگی درگذشت. حاج آخوند عابدی که طی چند هفته قبل به سبب عارضه قلبی در بیمارستان‌های بندرترکمن، گرگان و تهران بستری شده بود، عصر شنبه 25 دی‌ماه دعوت حق را لبیک گفت و به دیار آخرت شتافت.آخوند عابدی کُر […]

انواروب: حاج آخوند عابدی کُر، امام جمعه اهل سنت بندر ترکمن، عصر دیروز در سن 90 سالگی درگذشت.

حاج آخوند عابدی که طی چند هفته قبل به سبب عارضه قلبی در بیمارستان‌های بندرترکمن، گرگان و تهران بستری شده بود، عصر شنبه 25 دی‌ماه دعوت حق را لبیک گفت و به دیار آخرت شتافت.
آخوند عابدی کُر بیش از سه دهه امامت جمعه اهل سنت بندرترکمن را برعهده داشت و طی این مدت در حوزه علمیه و نیز رادیو گرگان تفسیر قرآن داشت.
آن مرحوم تفسیر قرآن کریم را به رشته تحریر درآورد که تاکنون 7 بار تجدید چاپ و به زبان ترکمنی نیز ترجمه شده است و مردم ترکمنستان و ترکمن های چین، پاکستان، افغانستان، ترکیه و عربستان از آن بهره می کنند.
مدیریت و مدرسین حوزه علمیه انوارالعلوم خیرآباد درگذشت این عالم فرزانه را به تمام ارادتمندان، به ویژه خانواده و بستگان ایشان تسلیت عرض کرده، مغفرت و رفع درجات برای آن مرحوم و صبر جمیل برای بازماندگان را از بارگاه الهی مسئلت دارند.