انواروب: سخنران این هفته ی نماز جمعه ی شهر سنگان(جمعه – ۹ مهر ۱۳۹۵) جناب مولوی عبدالناصر زینلی از اساتید برجسته ی حوزه ی علمیه ی انوار العلوم خیرآباد به ایراد سخنرانی پرداختند. ایشان در ابتدای سخنان خود با تلاوت آیه ی -تَبَارَكَ الَّذِي نَزَّلَ الْفُرْقَانَ عَلَى عَبْدِهِ لِيَكُونَ لِلْعَالَمِينَ نَذِيرًا ﴿۱﴾-ترجمه: بزرگ [و خجسته] […]

انواروب: سخنران این هفته ی نماز جمعه ی شهر سنگان(جمعه – ۹ مهر ۱۳۹۵) جناب مولوی عبدالناصر زینلی از اساتید برجسته ی حوزه ی علمیه ی انوار العلوم خیرآباد به ایراد سخنرانی پرداختند.

ایشان در ابتدای سخنان خود با تلاوت آیه ی -تَبَارَكَ الَّذِي نَزَّلَ الْفُرْقَانَ عَلَى عَبْدِهِ لِيَكُونَ لِلْعَالَمِينَ نَذِيرًا ﴿۱﴾-ترجمه: بزرگ [و خجسته] است كسى كه بر بنده خود فرقان [=كتاب جداسازنده حق از باطل] را نازل فرمود تا براى جهانيان هشداردهنده‏ اى باشد -به توضیح و تبیین در مورد این آیه ی شریفه پرداختند.

مولوی زینلی در ابتدای سخنان خود فرمودند:قرآن برای همه ی انسان ها و از شروع دعوت حضرت محمد(ص) برای راهنمایی بشر نازل شده تا بتوانند مسیر خود را روشن بکنند.

کتاب قرآن پُر از حکمت هست و کتاب های پیشین خود را تصدیق میکند،و کتابی واضح است و کسی که به دنبال رضایت الله است این کتاب راه را نشان میدهد و این کتاب انسان را به نور هدایت میرساند و این کتاب موعظه و پندی از طرف الله است. دین اسلام دینی جهانی است و اینکه گفته میشود پیامبر اسلام این اشتباه است چرا که پیامبر(ص) جهانی هستند و برای تمامی انسان ها بشارت دهنده و ترساننده از عذاب فرستاده شده اند.

استاد حوزه ی علمیه ی خیرآباد در ادامه ی سخنان خود فرمودند:همه ی ما در مورد یکدیگر مسئول هستیم و ما بهترین امت ها هستیم.ایا از لحاظ رنگ یا مال بهتر هستیم؟ نه بلکه این به خاطر امر به معروف و نهی از منکر است و مشکل ما در جامعه ی اسلامی این هست که مسئولیت امر به معروف و نهی از منکر را به گردن دیگران می اندازیم،این در حالی است که همه ی ما مسئول هستیم و همه ی ما باید این وظیفه را انجام دهیم و پیامبر(ص) فرمودند: همه ی شما محافظ هستید و همه ی شما مسئول هستید.

اصل این هست که خود را مسئول بدانیم و این راه را ادامه بدهیم و اگر این کار را ترک کردیم خداوند از ما حسابی میگیرد که از هیچ انسانی حساب نگرفته است.

پیامبر(ص) از ترس گمراهی انسان ها از درد به خود میپیچیدند در حالی که وظیفه ی پیامبر(ص) ابلاغ بود و نه اجبار.

خداوند متعال هر گاه عذابی را می آوردند به این دلیل نبود که اهل آن منطقه صالح نبودند بلکه مُصلح در بینشان نبود.

جناب مولوی زینلی در پایان سخنان خود فرمودند:هر کدام از ما باید در مرحله ی اول باید با دست خود منکر را منع بکند،مرحله ی دوم با زبان خود باید آن را منع کند و در مرحله ی آخر باید در دل آن را بد بداند که این مرحله ضعیف ترین مرحله ی ایمان هست که متاسفانه مسلمان همین مرحله ی آخر را هم ترک کرده است.

اگر ما امر به معروف را ترک کردیم آتش بلاها ما را فرا خواهد گرفت و نابود خواهد کرد،همه ی ما دست یکدگر را بگیریم و یکدیگر را از امر به معروف کرده و از منکر نهی کنیم.
منبع: خادم القرآن سنگان