انوار وب: منابع خبری درکابل روز سه شنبه 21 اکتبر 2014 خبر دادند که نیروهای امنیت ملی افغانستان 15 کارمند چاپ خانه “ستار چاپ” را به دلیل انتشار مطالب جنجالی روزنامه افغانستان اکسپرس دستگیر کردند. چاپخانه “ستار چاپ” یکی از چاپ خانه های شهر کابل است که روزنامه افغانستان اکسپرس دراین محل چاپ می شد. […]

انوار وب: منابع خبری درکابل روز سه شنبه 21 اکتبر 2014 خبر دادند که نیروهای امنیت ملی افغانستان 15 کارمند چاپ خانه “ستار چاپ” را به دلیل انتشار مطالب جنجالی روزنامه افغانستان اکسپرس دستگیر کردند.

چاپخانه “ستار چاپ” یکی از چاپ خانه های شهر کابل است که روزنامه افغانستان اکسپرس دراین محل چاپ می شد.

احمدولی، یکی از کارمندان این مطبعه گفته است:”نیروهای امنیت ملی، سر زده وارد چاپخانه شدند و ۱۵ تن از کارمندان چاپخانه را با خود بردند.”

او افزود: رییس و مدیر این چاپخانه نیز شامل دستگیرشدگان هستند که امنیت ملی افغانستان به دلیل انتشار مطالب جنجالی روزنامه افغانستان اکسپرس این افراد را با خود برده است.

روزنامه مذکور در شماره 451 خود مطالبی را درمورد دین اسلام و گروه های داعش و طالبان نوشت که انتشار این مطالب با واکنش تٌند شماری از روحانیون سرشناس افغان قرار گرفت.

سیاف: کارمندان روزنامه افغانستان اکسپرس”مرتد و کافر” هستند

عبدالرب رسول سیاف یکی از چهره های پرنفوذ جهادی و عالم دین در افغانستان با انتشار خبرنامه ای درمورد انتشار مقاله مذکور واکنش شدید نشان داده و محتوای این مقاله را توهین به اسلام خوانده است.

درخبرنامه سیاف آمده است، درمقاله روزنامه افغانستان اکسپرس به خدا، اسلام و پیغمبر توهین شده است و مسئولان روزنامه مذکور “مرتد و کافر” می باشند.

سیاف درخبرنامه اش نوشته است که مردم افغانستان در راه ارزش های دینی شان، دو میلیون قربانی داده و هرگز تحمل شنیدن، خواندن و نشر اندیشه های ضد دینی را ندارند.

عبدالرب رسول سیاف از حکومت افغانستان خواسته است که عاملان نشر این مقاله را دستگیر و مجازات کنند.

روزنامه افغانستان اکسپرس از مخاطبان عذرخواهی کرد

روزنامه افغانستان اکسپرس با انتشار بیانیه ای نوشت، کارمندان این روزنامه از روی سهو و غفلت ویا عدم تسلط کافی به زبان انگلیسی این مقاله را بدون ویراستاری درست انتشار داده اند.

روزنامه افغانستان اکسپرس دربیانیه خود نوشته است:” می خواهم نخست با عذر تمام ازبارگاه رب المنان مغفرت خواسته و دعای نیایش نمایم تا به برکت صفت های بزرگش که همانا غفور ورحیم است ما را ببخشد و از این سهو که صورت گرفته است ما را عفو نماید.”

روزنامه مذکور به زبان انگلیسی بوده و با انتشار بیانیه ای از تمام مخاطبان و مردم افغانستان از بابت انتشار این مقاله رسماً معذرت خواسته است.

مسئولان روزنامه مذکور گفته اند، مطلب ضد دینی از سوی یکی از نویسندگان این روزنامه که در خارج از افغانستان اقامت دارد، نوشته شده و مسوولان روزنامه به دلیل نوشته های ̎مورد اعتماد̎ که قبلا از سوی این نویسنده دریافت می کردند، مطلب را بدون بررسی به چاپ فرستاده اند.

نویسنده این مقاله، طالبان و گروه دولت اسلامی را گروه های فاقد تحمل نسبت به سایر ادیان خوانده و قرآن کریم را یک ناول کهنه و خسته کنننده عنوان کرده است. که انتشار این مطالب واکنش شدید علمای سرشناس افغانستان را برانگیخته است.

وزارت اطلاعات وفرهنگ و نهادهای مدافع ازحقوق خبرنگاران افغانستان گفته اند که انتشار هرگونه مطالب اهانت آمیز به مقدسات اسلامی و ضد منافع ملی و ارزش های اسلامی خلاف قانون افغانستان و قانون رسانه های همگانی می باشد.
منبع: العربیه فارسی