انوار وب: مولانا عبدالرحمان چابهاری، امام جمعه اهل‌سنت چابهار، با ابراز خرسندی از انتصاب مدیری بومی برای منطقه آزاد چابهار، استفاده از شایستگان اهل‌سنت در سطوح بالاتر را از عواملی دانست که باعث خوشنامی نظام خواهند شد. به نقل از “بلوچ‌پرس”، امام جمعه اهل‌سنت شهرستان چابهار در دیدار با مهندس اکبر ترکان، مشاور ارشد رئیس […]

 انوار وب: مولانا عبدالرحمان چابهاری، امام جمعه اهل‌سنت چابهار، با ابراز خرسندی از انتصاب مدیری بومی برای منطقه آزاد چابهار، استفاده از شایستگان اهل‌سنت در سطوح بالاتر را از عواملی دانست که باعث خوشنامی نظام خواهند شد.

به نقل از “بلوچ‌پرس”، امام جمعه اهل‌سنت شهرستان چابهار در دیدار با مهندس اکبر ترکان، مشاور ارشد رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور ضمن تقدیر و تشکر از دولت تدبیر و امید و شخص ترکان به خاطر انتصاب و انتخاب مدیر بومی در منطقه آزاد تجاری- صنعتی چابهار پس از ۲۲ سال، گفت: انتخاب یک وزیر، سفیر یا استاندار اهل تسنن در کشور باعث خوشنامی نظام و اهل تشیع در جهان خواهد شد و توصیه ما این است که این امر در دولت یازدهم محقق شود.

شیخ‌الحدیث مولانا عبدالرحمن ملازهی در این دیدار دوستانه اظهار داشت: توصیه می‌شود تا مدیران منطقه آزاد تجاری- صنعتی چابهار با ارباب‌رجوع مهربانی و عطوفت داشته باشند، چرا که عدم مهربانی با مردم در تاریخ ثابت شده و قهر خدا را به همراه دارد. به فرموده امام باقر (ع)؛ چه از شما تشکر بشود یا نشود شما خدمت‌تان را انجام دهید، زیرا دراین‌صورت وجدان‌تان راضی می‌شود که به وظایف خود پایبند بوده‌اید.

امام جمعه اهل‌سنت چابهار در پایان از “علی اوسط هاشمی”، استاندار سیستان و بلوچستان نیز به خاطر انتصاب فرمانداران و بخشداران بومی تقدیر و تشکر کرد.

مدیر مدرسه دینی جامعة‌الحرمین چابهار در ادامه با اشاره به احداث طرح پتروشیمی چابهار، ضمن توصیه به رعایت اصول زیست‌محیطی و فنی در احداث این طرح، خاطرنشان کرد: ایجاد طرح‌های صنعتی که هم‌اینک در منطقه آزاد تجاری- صنعتی چابهار در حال اجراست جای بسی خوشحالی دارد، زیرا باعث توسعه منطقه و ایجاد اشتغال خواهد شد. اما توصیه می‌شود تا به نگرانی‌های مردم نیز در مورد بحث پتروشیمی توجه شود.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های عظیمی در بلوچستان وجود دارد، گفت: جهت اشتغال‌زایی جوانان لازم است تا کارخانه‌های سیمان و امثال آن احداث شود، چرا که  ظرفیت‌های بزرگی در بلوچستان در تمامی زمینه‌ها وجود دارد.

امام جمعه اهل‌سنت چابهار در پایان ضمن اظهار نگرانی از وجود برخی مشکلات مردم در چابهار، ازجمله مشکل کم‌آبی و بی‌آبی در برخی از روستاهای بخش مرکزی چابهار، از “بیکاری” به‌عنوان مهمترین و بزرگ‌ترین مشکل مردم منطقه یاد کرد.
منبع: سنی آن‌لاین