انواروب: به‌منظور حفظ جامعه از مشکلات ناشی از مصرف مشروبات الکلی دو حزب سیاسی اندونزی خواستار ممنوعیت مصرف الکل در این کشور شدند. به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ajib، نمایندگان این احزاب خواستار تصویب قانونی برای ممنوع کردن فروش مشروبات الکلی شده و برای افرادی که مانع از اجرای این […]

انواروب: به‌منظور حفظ جامعه از مشکلات ناشی از مصرف مشروبات الکلی دو حزب سیاسی اندونزی خواستار ممنوعیت مصرف الکل در این کشور شدند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ajib، نمایندگان این احزاب خواستار تصویب قانونی برای ممنوع کردن فروش مشروبات الکلی شده و برای افرادی که مانع از اجرای این قانون شوند، مجازات حبس پیشنهاد کرده‌اند.
عبدالحکیم، نماینده یکی از این احزاب توضیح داد که هدف از این لایحه برقراری امنیت شهروندان است.
وی در گفت‌و‌گو با رویترز گفت: هدف از این پیشنهاد صرفاً محافظت از فرزندان ملت است. در واقع آثار زیانبار الکل به اثبات رسیده و هدف از این لایحه مقابله با این آثار است.
مصرف الکل در میان جوانان اندونزی در حال افزایش است. این امر به‌ویژه ناشی از صنعت گردشگری و هتل‌داری است که مشروبات الکلی در اختیار مشتریان قرار می‌دهند. این افزایش مصرف واکنش بخشی از مردم را به دنبال داشته است.
این لایحه ممنوعیت تولید، فروش، توزیع و مصرف الکل و نیز همه محصولاتی را که حاوی بیش از یک درصد الکل باشند، پیش‌بینی می‌‌کند.
این قانون از پنج‌شنبه، 27 فروردین به اجرا گذاشته شده است.
وزارت تجارت اندونزی اعلام کرد که این ممنوعیت صرفا شامل مغازه‌های کوچک می‌شود. به بیان دیگر فروشندگان فعال در سواحل، هتل‌ها و رستوران‌ها شامل این ممنوعیت نمی‌شوند.
همچنین قانون مذکور در جزیره توریستی بالی اجرا نخواهد شد.