انواروب: مجمع عمومی سازمان ملل با به اهتزاز در آمدن پرچم فلسطین برفراز مقر این سازمان در نیویورک و دیگر نهادهای این سازمان موافقت کرد. به نقل از “الحره”؛ سازمان ملل با به اهتزاز درآمدن پرچم فلسطین بر فراز مقر این سازمان بین المللی در نیویورک موافقت کرد. این قطعنامه امروز با ۱۱۹ رأی مثبت، […]

انواروب: مجمع عمومی سازمان ملل با به اهتزاز در آمدن پرچم فلسطین برفراز مقر این سازمان در نیویورک و دیگر نهادهای این سازمان موافقت کرد.

به نقل از “الحره”؛ سازمان ملل با به اهتزاز درآمدن پرچم فلسطین بر فراز مقر این سازمان بین المللی در نیویورک موافقت کرد.

این قطعنامه امروز با ۱۱۹ رأی مثبت، ۴۵ رأی ممتنع و ۸ رأی مخالف تصویب شد. آمریکا، رژیم صهیونیستی، کانادا و استرالیا جزء چند کشوری بودند که با این تصمیم مخالفت کردند و در مقابل، فرانسه، روسیه و چین، رأی موافق دادند و کشورهای انگلیس و آلمان رأی ممتنع خود را اعلام کردند.

براساس این توافق، پرچم فلسطین به مدت ۲۰ روز، همزمان با حضور “محمود عباس” -رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین- در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل در تاریخ ۳۰ سپتامبر به اهتزاز در خواهد آمد.

“رامی الحمد لله” –نخست وزیر فلسطین- در پاریس تصریح کرد: “به اهتزاز درآمدن پرچم فلسطین، گامی مهم در راستای دست یابی فلسطین به عضویت کامل در سازمان ملل به شمار می رود.”

گفتنی است فلسطین در تاریخ ۲۹ نوامبر ۲۰۱۲ با کسب ۱۳۸ رأی موافق، به عنوان کشور ناظر غیر عضو سازمان ملل به رسمیت شناخته شد.
منبع: شبستان