وقت فارغ گذاشتن برای عبادت خدا ▪️ ۱٫ نبی رحمت-صلی الله علیه وعلی آله وسلم- فرمودند: الله متعال در حدیث قدسی می‌فرماید: ای فرزند آدم! برای عبادت من وقت اختصاص بده تا سینه‌ات را سرشار از بی‌نیازی کنم و درهای فقر را بر رویت ببندم اگر چنین نکنی، تو را پریشان می‌کنم و درهای فقر […]

وقت فارغ گذاشتن برای عبادت خدا
▪️ ۱٫ نبی رحمت-صلی الله علیه وعلی آله وسلم- فرمودند:
الله متعال در حدیث قدسی می‌فرماید: ای فرزند آدم! برای عبادت من وقت اختصاص بده تا سینه‌ات را سرشار از بی‌نیازی کنم و درهای فقر را بر رویت ببندم اگر چنین نکنی، تو را پریشان می‌کنم و درهای فقر را بر رویت نمی‌بندم.

▫️ ۲٫ پشت سر هم انجام دادن حج و عمره
پیامبراکرم-صلی الله علیه وعلی آله وسلم- فرمودند: حج و عمره را پشت سر هم انجام دهید چون همانگونه که دم آهنگر زنگ آهن را دور می کند، این دو نیز فقر را دور کرده و مایه بخشش گناهان می گردند. و برای حج قبول شده، پاداشی جز بهشت نیست.

▪️ ۳٫ حفظ رابطه خویشاوندی
رسول خدا-صلی الله علیه وعلی آله وسلم- فرموده اند: هر کس که دوست دارد، رزقش زیاد گردد وعمرش طولانی شود، باید رابطه خویشاوندی را حفظ کند.

▫️ ۴٫ کمک به نیازمندان
پروردگار متعال می فرماید:
قُلْ إِنَّ رَبِّي يَبْسُطُ الرِّزْقَ لِمَنْ يَشَاءُ مِنْ عِبَادِهِ وَيَقْدِرُ لَهُ وَمَا أَنْفَقْتُمْ مِنْ شَيْءٍ فَهُوَ يُخْلِفُهُ وَهُوَ خَيْرُ الرَّازِقِينَ * بگو بی‌گمان پروردگار من روزی را برای هر کس از بندگانش که بخواهد گشاده یا برای او تنگ می‌دارد، و هر آنچه انفاق کنید او [خداوند] عوض آن را می‌دهد، و او بهترین روزی‌دهندگان است‌ [سبأ: ۳۹].

در روایتی پیامبر خدا-صلی الله علیه وعلی آله وسلم- خطاب به حضرت بلال-رضی الله عنه- فرمودند: ای بلال خرج کن و و از این نترس که خداوند روزی را کم می‌کند.