دشمنان برای از بین بردن این زبان و این فرهنگ، از آنجا که فرهنگ و زبان قرآن و اسلام است، تلاش مستمر می‌کنند.
لذا ما در جنگ تمام عیار فرهنگی و لغوی قرار گرفته‌ایم و باید آماده‌ی این نبرد باشیم و نگذاریم امت ما در این جنگ قربانی شود.

🔹 به گزارش انواروب، جلسه افتتاحیه نادی العربی با حضور جمعی از اساتید و طلاب حوزه علمیه انوارالعلوم خیرآباد برگزار شد.
در این جلسه که امشب (یکشنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۱) در مسجد حوزه برگزار گردید، مولوی مجتبی امتی مسئول معهد عربی انوارالعلوم در سخنانی خطاب به طلاب فرمودند: در زمانه‌ای هستیم که هجمه‌های زیادی علیه قرآن و زبان عربی صورت می‌گیرد. و از طرفی کمترین توجه به یادگیری آن انجام نمی‌گیرد. در همین شهر کوچک تایباد ما چندین موسسه‌ی آموزش انگلیسی وجود دارد، ولی با وجود اهمیت عربی در کنکور و… حتی یک مرکز آموزش عربی وجود ندارد.
این نقشه‌ی استعمار بوده است که تمام تلاش خود را کرده است تا زبان دنیا را انگلیسی کند. اولین نبرد، نبرد زبان است.
تعجب می‌کنم که دیگران به کم قناعت ندارند و شبانه روز برای رسیدن به اهداف خود تلاش می‌کنند، اما ما کمترین تلاش را برای رسیدن به هدف نداریم.
دشمنان برای از بین بردن این زبان و این فرهنگ، از آنجا که فرهنگ و زبان قرآن و اسلام است، تلاش مستمر می‌کنند.
لذا ما در جنگ تمام عیار فرهنگی و لغوی قرار گرفته‌ایم و باید آماده‌ی این نبرد باشیم و نگذاریم امت ما در این جنگ قربانی شود.
ما باید موسسات آموزش زبان عربی راه اندازی کنم. ما در این نبرد محکوم به پیروزی‌ایم.

🔹 اما چطور عربی بیاموزیم؟ رسیدن به هر چیز راهی دارد؛ آموزش عربی هم همینطور، راه‌های فراگیری عربی به شرح ذیل است:

۱. ابتدا هدف را بدانیم. بدانیم که این زبان، زبان قرآن و دین ماست. مگر قرآن بدون فهمیدن عربی دانسته می‌شود؟ کتب فقه و حدیث هم همینطور.
۲. مشورت گرفتن با استاد ماهری که در انسان انگیزه و امید را زنده کند و راه را نشان دهد.
۳. حفظ لغات، اصطلاحات و متون به صورت روزانه.
۴. مطالعه روزانه کتاب‌های عربی.
۵. کارِ گروهی و تمرین گروهی برای آموزش عربی
۶. دعا و خواستن از خدا برای آسان کردن راه

🔹 در ادامه استاد مولانا عبدالواحد علی‌بایی (مومنی) استاد حدیث انوارالعلوم در سخنانی کوتاه حضور طلاب و اساتید را خیر مقدم گفتند و فرمودند: ما امروزه نیاز به تربیت نسلی داریم که فکر و غیرت دینی داشته باشد و با تنبلی و کسالت رابطه‌ای نداشته باشد. چون خفته خفته را کی کند بیدار! لذا طالب‌العلم باید با نشاط، باتلاش، مجاهد، دعوتگر، مفکر و پیشرو باشد.
حوزه، زمینه‌ی خوبی برای کسانی که قصد پیشرفت دارند فراهم کرده است، شما هم تلاش کنید که در هر زمینه‌ای پیشرفت داشته باشید.
ما نیاز داریم نسلی تربیت شود که از اسلام ناب دفاع کند. مومن مخلص باشد و در این راه تلاش کند. برای این هدف آستین همت بالا بزنید. خداوند یاری‌تان خواهد کرد.

  • منبع خبر: انواروب