طی مراسمی صبح روز (پنجشنبه۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷) از ۲۳ تن از حفاظی که موفق به حفظ کلام الله مجید در شعبه حفظ حوزه علمیه انوارالعلوم خیرآباد شده بودند تقدیر به عمل آمد. طی مراسمی صبح روز (پنجشنبه۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷) از ۲۳ تن از حفاظی که موفق به حفظ کلام الله مجید در شعبه حفظ حوزه […]

طی مراسمی صبح روز (پنجشنبه۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷) از ۲۳ تن از حفاظی که موفق به حفظ کلام الله مجید در شعبه حفظ حوزه علمیه انوارالعلوم خیرآباد شده بودند تقدیر به عمل آمد.

طی مراسمی صبح روز (پنجشنبه۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷) از ۲۳ تن از حفاظی که موفق به حفظ کلام الله مجید در شعبه حفظ حوزه علمیه انوارالعلوم خیرآباد شده بودند تقدیر به عمل آمد.

✅ گزیده سخنان مولانا عبدالمجید رجبعلی‌زاده، مدیریت محترم حوزه علمیه انوارالعلوم خیرآباد در جلسه تقدیر از حفاظ انوارالعلوم

? این باعث مسرت و خوشحالی‌ست که به خاطر قرآن گرد آمده ایم.
?ارزش هر کلام به گوینده آن است و در مقابل کلام الهی همه سخن‌ها بی‌ارزشند.
?قرآن می‌فرماید: «قُلْ بِفَضْلِ اللَّهِ وَبِرَحْمَتِهِ فَبِذَٰلِكَ فَلْيَفْرَحُوا هُوَ خَيْرٌ مِّمَّا يَجْمَعُونَ» فضل خدا برتر از همه چیز است.
?مهمتر از فراگیری هر علمی، عمل به آن است، علمِ بدون عمل بی‌فایده است و حفظ قرآن زمانی ارزشمند است که توأم با عمل باشد.
?تشکر داریم از همه کسانی که برای نشر فرهنگ قرآنی زحمت می کشند، خصوصا از اساتید شعبه حفظ . خداوند به این تلاشگران عوض بدهد.
?زندگی خود را با قرآن سپری کردن سعادت کمی نیست. خیلی از این کسانی که مشغول تدریس قرآن هستند می‌توانند کارهای دنیا را بهتر از دیگران انجام دهند؛ ولی به خاطر قرآن به آموزش آن روی آورده اند.
?خداوند روح و ریحانی بفرستد به مؤسسین این بقعه‌ی خیر، مولانا علی‌بائی و مرحومین حاج عبدالغفور و حاج عبدالحکیم رجبعلی‌زاده ـ رحمهم الله ـ که آنان باعث این خیرعظیم شدند.
?خواسته ما از اولیا حفاظ این است که توجه و اهتمام خاصی به طلاب و حفاظ داشته باشند. بلاخره اینها جوان‌اند و احتمال لغزش آنان بالا. نظارت و برنامه ریزی شما برای آینده آنها بسیار مهم است.
?توصیه بنده به کسانی که امروز مفتخر به حفظ کلام الهی شدند این است که حتما دروس دینی را بخوانند، زیرا حافظی که علم قرآن را نداند موفق نیست.
?توصیه دیگراین است که حتما هر سال قرآن را در نماز تراویح بخوانند، این کمک بزرگی به نگهداری حفظ کلام الله است.
?حفاظ سعی کنند در تعطیلات با جماعت تبلیغ در راه الله تشکیل شوند. این کار انگیزه آنان را برای تحصیل علوم دینی تقویت می کند.

 

✅  گزیده سخنان مولانا بهزاد فقهی در جلسه تقدیر از حفاظ انوارالعلوم

? این جلسه چون در آن غرض شخصی و مبنای دنیوی نیست ارزشمند است.
? ما از جاهای مختلف آمده‌ایم، ولی هدف ما رنگ خدایی دارد.
? چیزی که باعث قوّت قلب خادمان قرآن می‌شود این است که به قرآن خدمت می‌کنند.
? کسی که با کلام الله سروکار دارد، عزیزترین انسانِ روی زمین است. حتی از آنکه با کعبه الله و ذکرالله سروکار دارد برتر است و از حاجی و عارف مقامش بالاتر است.
? امروز تمام ملت کفر به این نتیجه رسیده است که تنها با اتحاد خود می‌تواند در مقابل امت اسلامی بایستد.
? یک فوتبالیست مصری ما (محمدصلاح) که در میدان سجده می‌کند، در هواپیما قرآن می خواند و روزه می گیرد، اروپا و جهان را به وجد آورده است. کفار از این جذابیت اسلام ترس دارند.
? یک زن مسلمان، با حجاب و پوشیه و نقاب اسلامی غرب را به چالش می‌کشد. چون می دانند همین زنِ نقاب پوشِ قرآن به دست می‌تواند موج اسلام خواهی را در جامعه به راه اندازد.
? اقبال لاهوری در سفر به افغانستان یک جلد قرآن را به پادشاه افغانستان هدیه داد، تا بفهماند که اگر می‌خواهی بدرخشی و عُمَری زندگی کنی و عزت از دست رفته را برگردانی، باید به قرآن برگردی.
? بر خلاف ما که در قبال غرب حالت تدافعی گرفته ایم، اقبال لاهوری، این فیلسوف غرب دیده بر فرهنگ غرب تاخت و عزت نفس و خودباوری به جامعه تزریق کرد.
? سلطان صلاح الدین که سند عزت ما یعنی بیت المقدس را آزاد کرد، هر شب چهار جزء قرآن تلاوت می‌کرد.
? رمز موفقیت امت این است که سه خصلت داشته باشد. «متقی باشد»، «متحد باشد» و «مصلح بشود». وحدتی بر معیار قرآن و چنگ زدن به حبل الله که قرآن و آموزه‌های دینی می باشد.
? امروز یهود می‌خواهد با رسانه، امت را از قرآن بیگانه کند و دور نماید و به جوان مسلمان القا کند که اسلام نمی‌تواند دنیا را اداره کند و مدیریت نماید.
? ما زمانی پیروز بودیم که شب‌ها مشغول تلاوت قرآن بودیم و روزها جهاد می‌کردیم.
? امروز یهود و مسیحت و کومونیست بر قبر خالد بمب می‌ریزد. کسی که می‌گفت: قرآن! شرمنده توایم که جهاد نگذاشت به تو برسیم.
? اما ما باید چه بگوییم؟ باید بگوییم: قرآن شرمند‌ایم که هنوز به خانه ما وارد نشده ای! قرآن شرمنده ایم که قشر تحصیلکرده ما با تو بیگانه اند و هنوز سرهنگ و سرباز ما که می خواهد جهاد کند و از اسلام دفاع نماید الحمد را بلد نیست.
? این تجمعات نوید بخش آینده روشن است و این، انسان را امیدوار می‌کنند.
? اما باید بدانیم که حرکت لاکپشتی ما جوابگوی حرکت خرگوشی دشمنان نیست.
? نگوییم که با یک گل بهار نمی‌شود، اگر تو به تنهایی حرکت کردی می‌توانی گلستان به پا کنی.
? این میراث قرآن مال توست. چرا به دنبال آن نمی‌روی و به دنبال مد می‌روی.
? زمانی جوان ما را با خون شهادت دفن می‌کردند و اکنون با تتوی غرب. زمانی بار کفن نمی کشیدیم. حالا بار مد غرب را با ذلت می‌کشیم.
? زمانی جوان ما چون حسین ـ رضی الله عنه ـ سر را در جایی و تن را در جایی دفن می کرد. اما امروز چی؟!
? کار این حافظان که قرآن را حفظ کردند بزرگ است، ولی کار پدرانشان بزرگتر و هنرشان بیشتر است، چرا که توانستند چنین فرزندانی را تربیت کنند. دست و پای آنان را باید بوسید.