در این نشست فقهی که علما و مفتیان اهل‌سنت استان خراسان رضوی شرکت داشتند، دو موضوع «وجوب و یا عدم وجوب عشر در پیاز زعفران» و «حکم وقوع طلاق بعد از خلوت صحیحه» مورد بحث‌وبررسی قرار گرفت. دومین نشست مجمع هم‌اندیشی فقه اسلامی اهل‌سنت خراسان، روز پنجشنبه (۱۷ اسفند 1396/ 19 جمادی‌الثانی 1439) در حوزه […]

در این نشست فقهی که علما و مفتیان اهل‌سنت استان خراسان رضوی شرکت داشتند، دو موضوع «وجوب و یا عدم وجوب عشر در پیاز زعفران» و «حکم وقوع طلاق بعد از خلوت صحیحه» مورد بحث‌وبررسی قرار گرفت.

دومین نشست مجمع هم‌اندیشی فقه اسلامی اهل‌سنت خراسان، روز پنجشنبه (۱۷ اسفند 1396/ 19 جمادی‌الثانی 1439) در حوزه علمیه احناف خواف برگزار شد.

در این نشست فقهی که علما و مفتیان اهل‌سنت استان خراسان رضوی شرکت داشتند، دو موضوع «وجوب و یا عدم وجوب عشر در پیاز زعفران» و «حکم وقوع طلاق بعد از خلوت صحیحه» مورد بحث‌وبررسی قرار گرفت.

به گزارش انواروب به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی احناف خواف، مولانا حبیب‌الرحمن مطهری در افتتاحیه این نشست فرمودند: نقش مفتیان و علمای اسلام که پاسخگوی مسائل شرعی‌ هستند، بسیار مهم و کلیدی است؛ زیرا مفتیان و علما باید پاسخگوی مسائلی باشند که شاید در زمان پیامبر اکرم(صلی الله علیه و سلم) نبوده و حال به وجود آمده است.

ایشان افزودند: دین اسلام که برای تمام عالمیان است و علما که وارثین پیامبراند، باید پاسخگوی این مسائل جدید با استخراج از کتب فقهی باشند، زیرا بسیاری از مردم دیندار خواستار این‌اند که مسائل زندگی خود را برپایه مباحث دینی و شرعی اجرا کنند و حال، نقش و جایگاه مفتیان و علما مشخص می‌گردد.

مولانا مطهری اهمیت نشست‌های فقهی را در جهت هم‌اندیشی و هم‌فکری علما و فقها، و رفع اختلاف دانستند تا مردم از حیرانی و سرگردانی بیرون آیند و به این صورت وحدت امت اسلامی نیز حفظ شود.

ایشان ادامه دادند: اهمیت دیگر جلسات هم‌اندیشی فقهی، در ارائه مقالات است؛ زیرا این امر، باعث تحرک و پویایی علما و طلاب و پرداختن به مطالعه، تحقیق و تفحص می‌شود.

ریاست محترم نشست هم‌اندیشی فقهی اهل سنت خراسان رضوی تاکید کردند: با توجه به احساس نیاز به این نشست‌های فقهی در استان خراسان رضوی، حوزه علمیه احناف خواف بر آن شد تا این نشست‌ها را در استان برگزار نماید. در این جلسات، بحث در زمینه مسائل فقهی و احوال شخصی است و الحمدلله که نظام جمهوری اسلامی ایران نیز این فضا و شرایط را فراهم نموده است تا پیرامون این مسائل نشست‌هایی را برگزار نمائیم.