انواروب: مسابقات داخلی حفظ کلام الله مجید حوزه علمیه انوارالعلوم خیرآباد دوشنبه 29 آذرماه در مسجد جامع خیرآباد برگزار شد. در این مسابقات حفاظ کلام الله مجید در رشته‌های حفظ کل، 20 جزء، 15 جزء، 10 جزء و 5 جزء به رقابت پرداختند.   در اختتامیه این مسابقات که بعد از نماز مغرب برگزار گردید، […]

انواروب: مسابقات داخلی حفظ کلام الله مجید حوزه علمیه انوارالعلوم خیرآباد دوشنبه 29 آذرماه در مسجد جامع خیرآباد برگزار شد.

در این مسابقات حفاظ کلام الله مجید در رشته‌های حفظ کل، 20 جزء، 15 جزء، 10 جزء و 5 جزء به رقابت پرداختند.

 

در اختتامیه این مسابقات که بعد از نماز مغرب برگزار گردید، مولوی محمود عبدی، استاد حوزه علمیه انورالعلوم خیرآباد بعد از تلاوت آیه مبارکه: «إن هذا القرآن یهي للتي هي أقوم» پیرامون قرآن و اهمیت آن به ایراد سخن پرداخت و گفت:

همه می‌دانیم که قرآن پاک‌ترین کلام است که از جانب پاک‌ترین موجود، توسط پاک‌ترین فرشته، بر قلب پاک‌ترین انسان نازل شده است، پس نباید به جایی و چیزی جز قرآن دل ببندیم. صحابه و تابعین تعلق و انس عجیبی با قرآن داشتند.تاریخ پر است از واقعات کمال عشق ورزیدن آنان به کتاب خدا.

آنان نه تنها به تلاوت قرآن اهتمام می‌ورزیدند، بلکه سعی داشتند که به هر آیه آن عمل کنند. نتیجه این شد که خودشان سرافراز شدند و علوم قرآن عملی و سینه به سینه به ما رسیده است.

امام بخاری رحمه الله حدیثی را در کتاب خودش نقل می‌کند که بیانگر عمق علاقه صحابه رضی الله عنهم به قرآن است. می‌فرماید: پیامبر صلی الله علیه و سلم حضرت معاذبن جبل و ابوموسی اشعری را برای تبلیغ دین به یمن فرستادند. هر کدام به منطقه‌ای از یمن رفتند و هر از چند گاهی با هم ملاقات داشتند.

روزی وقتی حضرت معاذ به ملاقات ابوموسی رفتند، اولین سوال ایشان این بود که روزانه چقدر قرآن می‌خوانید؟ ابوموسی فرمود: «أتفوقه تفوقا»، یعنی پشت سر هم، اندکی تلاوت و اندکی استراحت و باز تلاوت. سوال ابوموسی هم از معاذ رضی الله عنهما همین بود و ایشان در جواب فرمودند: قسمتی از شب می‌خوابم و قسمتی را به عبادت و تلاوت اختصاص می‌دهم.

امروزه متاسفانه در ملاقات‌ها و هم‌نشینی‌های ما مسلمانان، کمترین سوال از قرآن است. بیشتر از مشغولیت‌های دنیوی‌مان می‌گوییم.

مولوی عبدی افزود: خوش به سعادت حفاظ قرآن که موفق به حفظ و نگهداری قرآن کریم در سینه‌ی خود شدند، یقینا مقام حافظ قرآن بلند است به شرط اینکه قرآن و جایگاهش را نگهدارد.

دشمنان اسلام از آنجا که به اهمیت قرآن پی برده‌اند ، همواره سعی دارند قرآن را از ما بگیرند. اما نتوانسته‌اند و نخواهند توانست، چون حفاظت از قرآن را خدا به عهده گرفته است و قرآن در قلوب مسلمانان است، به همین خاطر دشمنان رو به تهاجم فرهنگی آورده‌اند و اسباب معصیت و گناه را در بین جوانان مسلمان گسترش داده‌اند تا آنان را از قرآن دور کنند و در این زمینه موفق هم بوده‌اند.

لذا وظیفه علما و طلاب است که جلو این تهاجمات بایستند و مانع آن شوند که جوانان از قرآن فاصله بگیرند.

در پایان جلسه از برگزیدگان این مرحله از مسابقات قرآن تجلیل شد:

 

اسامی منتخبین به شرح ذیل است:

 

حفظ کل:

اول: عبدالحمید امیری

دوم: قاسم نوری

سوم: نظام الدین چاکری

 

حفظ 20 جزء

اول: محمد رحمتی

دوم: عبدالله ملانیازی

سوم: عماد ارجمند و میلاد تیزچشم

 

حفظ 15 جزء

اول: یاسر رحیمدادی

دوم:عبدالله معصومی

سوم: پرویز صادقی

 

حفظ 10 جزء

اول: سیدصالح موسوی

دوم: مصطفی قادری

سوم: محمد هادی تمک

 

حفظ5 جزء

اول: سجاد حیدریان

دوم: میلاد موظف

سوم: یوسف هژیر، اسامه محمودی