در دور تازه خشونت‌ها در میانمار صد‌ها خانه، مغازه و مساجد مسلمانان میانمار توسط بودائیان افراطی غارت و به آتش کشیده شد. به گزارش منابع خبری، بودائیان افراطی در دور تازه خشونت‌ها به مساجد مسلمانان حمله کرده و شیشه‌های مساجد را شکستند و سپس ده‌ها مغازه و مراکز تجاری متعلق به مسلمانان را در منطقه […]

در دور تازه خشونت‌ها در میانمار صد‌ها خانه، مغازه و مساجد مسلمانان میانمار توسط بودائیان افراطی غارت و به آتش کشیده شد.
به گزارش منابع خبری، بودائیان افراطی در دور تازه خشونت‌ها به مساجد مسلمانان حمله کرده و شیشه‌های مساجد را شکستند و سپس ده‌ها مغازه و مراکز تجاری متعلق به مسلمانان را در منطقه راخین غارت کردند و به آتش کشیدند.
خبرگزاری رویترز از قول پلیس میانمار خبر داد درگیری‌ها پس از آن رخ داد که یک زن مسلمان در حین عبور از خیابان به یک راهب بودایی برخورد کرد!
این گزارش حاکیست این حمله روز سه‌شنبه انجام شد و خانواده‌های مسلمانان میانماری برای در امان ماندن از تهاجم بودائیان به جنگل پناه بردند و شاهد به آتش کشیده شدن خانه‌های خود شدند. در این حملات وحشیانه دو مسجد نیز به آتش کشیده و به کلی تخریب شد.
این خشونت‌ها در حالی صورت گرفت که مثل گذشته نیروهای امنیتی میانمار هیچ گونه اقدامی برای حمایت از مسلمانان انجام ندادند. اخیراً نیز تصاویری منتشر شده که بودائیان افراطی در حضور مأموران پلیس به کشتار مسلمانان می‌پردازند. روز دوشنبه در یک اقدام تأمل‌برانگیز کمیسیون تحقیق مجلس میانمار دولت را مکلف کرد که برای جلوگیری از بروز خشونت‌های جدید از افزایش جمعیت مسلمانان جلوگیری کند.
مسلمانان روهینگیا حدود ۵ درصد از جمعیت ۶۰ میلیون نفری میانمار را تشکیل می‌دهند. آن‌ها از زمان استقلال این کشور در سال ۱۹۴۸ تاکنون با اذیت و آزار، شکنجه، بی‌توجهی و سرکوب مواجه بوده‌اند.
در درگیری‌های ماه گذشته در شهر «می‌کتیلا» در ۱۳۰ کیلومتری شمال پایتخت این کشور بیش از ۲۰۰ نفر کشته و حدود ۱۲۰۰۰ نفر آواره شدند. خشونت‌های یک سال قبل در میانمار هم باعث کشته شدن صد‌ها مسلمان و آواره شدن حداقل ۱۵۰ هزار نفر شده بود.
گفتنی است سازمان‌های مدعی و متولی حقوق بشر جهانی تاکنون هیچ اقدام مؤثری برای حمایت از اقلیت مسلمانان میانمار در مقابل این نسل‌کشی انجام نداده‌اند.