انواروب: مجلس نمایندگان فیلیپین لایحه «روز ملی حجاب» را تصویب کرد. به نقل از پایگاه اطلاع رسانی «پیل استار»،کمیته مسلمانان مجلس نمایندگان فیلیپین لایحه 968 مبنی بر اعلام روز اول فوریه به نام «روز ملی حجاب» را تصویب کرد. «سیتی تورابین هاتامان»، نماینده حزب سیاسی «آناک میندانائو» که پیشنهاد این لایحه را […]

 

 

 

انواروب: مجلس نمایندگان فیلیپین لایحه «روز ملی حجاب» را تصویب کرد.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی «پیل استار»،کمیته مسلمانان مجلس نمایندگان فیلیپین لایحه 968 مبنی بر اعلام روز اول فوریه به نام «روز ملی حجاب» را تصویب کرد.

«سیتی تورابین هاتامان»، نماینده حزب سیاسی «آناک میندانائو» که پیشنهاد این لایحه را ارائه کرده است گفت که هدف از تصویب آن،افزایش آگاهی درباره تصورات غلطی است که در خصوص حجاب وجود دارد.

وی افزود: زنانی که حجاب دارند در سراسر جهان با چالش های متعددی مواجه هستند. گزارش هایی وجود دارد مبنی بر اینکه زنان مسلمان با حجاب،خشونت و سرکوب های گسترده ای را تجربه می کنند.

هاتامان همچنین گفت: از اهداف اصلی تصویب این لایحه ،جلوگیری از تبعیض علیه زنان مسلمان با حجاب و بهره گیری آنها از آزادی های مذهبی است.

این فعال مسلمان خاطر نشان کرد که در آمریکا، زنان مسلمان پس از حملات 11 سپتامبر قربانی بدرفتاری ها و خشونت ها عیله مسلمانان شدند.

به گفته او، حتی دانشجویان مسلمان را وادار کردند تا برای سازگاری با قوانین مدارس حجاب خود را بردارند.

نماینده حزب سیاسی «آناک میندانائو» افزود:ما امیدواریم که احترام و فهم عمیق تری میان فیلیپینی ها و فرهنگ ها و ادیان مختلف به وجود بیاید تا صلح و وحدت ملی در جامعه فیلیپین به وجود بیاید.

منبع: شبستان