انواروب:به مناسبت سالگرد روزهای خونین میدان‌های رابعه‌ی عدویه و النهضه، تظاهرات خیابانی در مصر برگزار گردید.   بنا به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اصلاح‌وب، به نقل از آژانس خبری آناتولی ترکیه، به مناسبت سالگرد روزهای خونین میادین رابعه و النهضه، که بعد از بروز کودتا در سوم ژوئیه ۲۰۱۳ به میادین نمادین تبدیل شده-اند، تظاهراتی […]

انواروب:به مناسبت سالگرد روزهای خونین میدان‌های رابعه‌ی عدویه و النهضه، تظاهرات خیابانی در مصر برگزار گردید.

 

بنا به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اصلاح‌وب، به نقل از آژانس خبری آناتولی ترکیه، به مناسبت سالگرد روزهای خونین میادین رابعه و النهضه، که بعد از بروز کودتا در سوم ژوئیه ۲۰۱۳ به میادین نمادین تبدیل شده-اند، تظاهراتی برگزار گردید که تا شب ادامه پیدا کرد.

این تظاهرات، در شهرهای قاهره، جیزه، اسکندریه، قلیوبیه، دمیاط، دقهلیه، الشرقیه، الغربیه، بحیره، فیوم، بنی سویف، منیا، پورت سعید و شمال سینا برگزار گردید.

تظاهرات کنندگان، با در دست داشتن تصاویر شهدا، علیه عبدالفتاح السیسی، بنیانگزار کودتا و رئیس جمهور فعلی مصر شعارهایی سردادند، و بازگشت مرسی، رئیس جمهور قانونی و منتخب مردم را به مقام خود خواستار شدند.

بنا به گزارش این آژانس، حدود ۱۹۳ نفر از اعضای منسوب به اخوان المسلمین، بازداشت شدند. وزارت کشور، تعداد شرکت کنندگان در اعتراضات خیابانی شهرهای مختلف کشور را محدود اعلام کرده، و دلیل دستگیری اعضای اخوان را گشودن آتش بر روی نیروهای امنیتی عنوان کرده است.

در این تظاهرات علاوه بر دو نفر عضو اخوان المسلمین، هفت نفر، از سوی نیروهای امنیتی، به شهادت رسیدند.