انواروب: نایب رئیس مجلس شورای اسلامی از بیان برخی اظهارات تفرقه افکنانه بین شیعه و سنی انتقادکرد. علی مطهری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص دامن زدن به اختلاف شیعه و سنی اظهار داشت:  چنین اقدامی خلاف سیاست های کشور ما است، از ابتدای انقلاب دائما بر وحدت اسلامی و […]

انواروب: نایب رئیس مجلس شورای اسلامی از بیان برخی اظهارات تفرقه افکنانه بین شیعه و سنی انتقادکرد.

علی مطهری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص دامن زدن به اختلاف شیعه و سنی اظهار داشت:  چنین اقدامی خلاف سیاست های کشور ما است، از ابتدای انقلاب دائما بر وحدت اسلامی و اینکه شیعه و سنی باید جبهه واحد در مقابل دشمنان مشترک داشته باشند، تاکید شده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با این حساب هرگونه تفرقه افکنی بین شیعه و سنی در واقع در راستای سیاست های صهیونیست ها و آمریکا است.

وی با انتقاد از تفرقه افکنی بین مذاهب شیعه و سنی گفت: تفرقه افکنی بین شیعه و سنی اشتباه است، در واقع از داخل به دنیای اسلامی ضربه زده می شود.

مطهری با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری به وحدت بین شیعه و سنی بارها تاکید داشتند، اظهار داشت: مقام معظم رهبری در سفر به کردستان تاکید کردند که اهل سنت مجاز هستند اذان خود را داشته باشند و حتی فرمودند کسانی که به افراد مورد احترام اهل سنت توهین کنند اقدامی خلاف و کار غلطی انجام داده اند.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بنابراین ما باید در جهت وحدت شیعه و سنی حرکت کنیم، اختلاف بین شیعه و سنی در آن حدی نیست که بخواهیم با هم درگیر شویم به عبارتی مشترکات این دو مذهب بیش از اختلافات شان است./
منبع: خانه ملت