انوار وب: اندونزی برای کاهش مدت زمان انتظار مسلمانان این کشور برای انجام مناسک حج اعزام چند نوبته یک فرد را ممنوع می کند. ‘نهضت العلماء’ بزرگترین سازمان اسلامی اندونزی روز چهارشنبه از طرح دولت این کشور برای ممانعت از اعزام یک نفر برای چند نوبت به مناسک حج پشتیبانی کرد. به گفته رییس ‘سیف […]

انوار وب: اندونزی برای کاهش مدت زمان انتظار مسلمانان این کشور برای انجام مناسک حج اعزام چند نوبته یک فرد را ممنوع می کند.

‘نهضت العلماء’ بزرگترین سازمان اسلامی اندونزی روز چهارشنبه از طرح دولت این کشور برای ممانعت از اعزام یک نفر برای چند نوبت به مناسک حج پشتیبانی کرد.

به گفته رییس ‘سیف الله یوسف’ از مقامات بلندپایه نهضت العلما اندونزی، حج حق مردم است و قانونی برای ممانعت از آن وجود ندارد به ویژه برای کسانی که استطاعت دارند، اما محدود کردن آن در حال حاضر با توجه به نوبت های طولانی پیشنهاد خوبی است.

وزیر حج عربستان نیز اخیرا از تصویب قوانین جدیدی در این وزارتخانه خبر داد که براساس آن هر زائر تنها یکبار اجازه انجام مناسک حج تمتع را دارد و تا پنج سال این فرد نمی تواند حج مجدد به جا آورد.

مقام نهضت العلما اندونزی در گفت وگو با روزنامه ‘رپوبلیکا’ پیشنهاد ممانعت از اعزام یک نفر به مناسک حج برای چند نوبت را پیشنهاد خوبی دانست اما گفت که مطالعه دقیقی برای به دست آوردن بهترین راه حل که به نفع مردم باشد باید انجام شود.

وی گفت که این موضوع باید ارزیابی و سپس اولویت بندی انجام شود، به ویژه برای مسلمانانی که تاکنون فرصت انجام حج را نداشته اند.

‘سیف الله یوسف’ گفت نهضت العلما اندونزی تاکنون این پیشنهاد دولت را دریافت نکرده، اما در صورت دریافت باید وضعیت خدمه حجاج روشن شود.

گزارش ها نشان می دهد یک مسلمان ثبت نام شده در اندونزی برای انجام مناسک حج باید در انتظار 15 ساله بماند.

وزارت امور مذهبی اندونزی در پی تصویب قانونی برای ممانعت از اعزام چند نوبته یک مسلمان این کشور برای انجام مناسک حج است و هم اکنون در انتظار دیدگاه سازمان های اسلامی این کشور است.

امسال حدود 150 هزار مسلمان اندونزی که 250 میلیون جمعیت دارد و 90 درصد آن ها مسلمان هستند برای انجام مناسک حج به عربستان اعزام می شوند.

نخستین کاروان حجاج اندونزی امسال 11 شهریور عازم عربستان شد.

هر اندونزیایی برای اعزام به عربستان و انجام مناسک حج باید بین دو هزار و 900 تا سه هزار و 400 دلار پرداخت کند.

وزارت امور مذهبی اندونزی هر سال قیمت پایه برای اعزام زائران را ابلاغ می کند و با توجه با ارایه تسهیلات این قیمت امسال بین دو هزار و 900 تا سه هزار و 400 دلار تعیین شده است.
منبع: شفقنا