انواروب| حزب سیاسی جدیدی در سوئد شکل گرفته است که جرم دانستن اسلام‌هراسی و پذیرش مسلمانان به عنوان یک اقلیت را جزو برنامه‌های خود اعلام کرده است.   به گزارش مرکز السویدی للمعلومات، پس از ماه‌ها آماده‌سازی ایده یک حزب جدید برای مهاجران، این ایده اکنون به واقعیت تبدیل شده است. میکائیل یوکسل، سیاستمدار ترک‌تبار […]

انواروب| حزب سیاسی جدیدی در سوئد شکل گرفته است که جرم دانستن اسلام‌هراسی و پذیرش مسلمانان به عنوان یک اقلیت را جزو برنامه‌های خود اعلام کرده است.

 

به گزارش مرکز السویدی للمعلومات، پس از ماه‌ها آماده‌سازی ایده یک حزب جدید برای مهاجران، این ایده اکنون به واقعیت تبدیل شده است.

میکائیل یوکسل، سیاستمدار ترک‌تبار سوئدی با اعلام تأسیس حزب مهاجران، تأکید کرد که راه درازی پیش روی این حزب وجود دارد؛ وی در عین حال همگان را به پیوستن به این حزب دعوت کرد.

 

وی خاطرنشان کرد که حزب او درخواستی را برای شرکت در انتخابات سال ۲۰۲۲ سوئد به کمیته عالی انتخابات ارائه کرده است.

یوکسل با بیان اینکه این حزب کار خود را از گوتنبرگ آغاز کرد، درباره برنامه‌های حزب مهاجران گفت: ما می‌خواهیم اسلام‌هراسی به عنوان یک جرم به حساب آید، مسلمانان در قانون اساسی به عنوان اقلیت به رسمیت شناخته شوند و حقوق مهاجران از همه ادیان و مذاهب پذیرفته شود.

 

وی ادامه داد: مصمم هستیم برای جلوگیری از حملات به مساجد و بیگانه‌هراسی فزاینده‌ای که در سال‌های اخیر شاهد آن بوده‌ایم، عملکرد مؤثری داشته باشیم.

یوکسل خاطرنشان کرد: ما حزب مهاجران را با استفاده از سیاستمداران، دانشگاهیان و فعالان بسیاری از کشورهای اسلامی و عربی و مسیحیان شرقی تأسیس کردیم. اگر من انتخاب شوم، هدف من مبارزه با اسلام‌هراسی و نژادپرستی علیه هر دین یا فرقه‌ای و حمایت از حقوق همه مهاجران است./ایکنا