انواروب: جلسه درس پایانی کتاب صحیح البخاری طلاب دوره حدیث حوزه علمیه انوارالعلوم خیرآباد در سالن اجتماعات حوزه و با حضور اساتید و طلاب حوزه ، اولیای فارغ التحصیلان و عده ای از مردم روستا برگزار گردید.   این جلسه امروز پنجشنبه 31 اردیبهشت با تلاوت آیات کلام الله مجید توسط مولوی عبدالحمید اسلامیان، یکی […]

انواروب: جلسه درس پایانی کتاب صحیح البخاری طلاب دوره حدیث حوزه علمیه انوارالعلوم خیرآباد در سالن اجتماعات حوزه و با حضور اساتید و طلاب حوزه ، اولیای فارغ التحصیلان و عده ای از مردم روستا برگزار گردید.

 

این جلسه امروز پنجشنبه 31 اردیبهشت با تلاوت آیات کلام الله مجید توسط مولوی عبدالحمید اسلامیان، یکی از فارغ التحصلان امسال حوزه انوارالعلوم آغاز گردید.

آنگاه مولوی غلام نبی نعمتی، استاد حدیث انوارالعلوم در جایگاه قرار گرفته به ایراد سخن پرداخت. ایشان خطاب به دانش آموختگان گفت: فکر نکنید با اتمام نصاب درسی حوزه و خواندن کتب حدیث به پایان راه رسیده اید؛ نه! هنوز در ابتدا مسیر هستید و فقط روش آموزش علم را فرا گرفته اید و بر شماست که برای تکمیل علوم و معارف دینی از هیچ کوششی دریغ نورزید.

وی با اشاره به آیه قرآن کریم افزود: خداوند در قرآن علما را انسانهای خداترس معرفی می کند و این در شأن عالم است که هرچه بیشتر علم فرا گیرد، بیشتر از خدا خشیت و ترس داشته باشد.

مولوی نعمتی خطاب به اولیاء طلاب گفت: در حدیث از فرزند صالحی که برای پدر دعا کند، به عنوان صدقه جاریه یاد شده است.

استاد حدیث انوارالعلوم افزود: علم دین اگر برای به دست آوردن مقام دنیوی کسب شود باعث هلاکت است.

در ادامه، آخرین حدیث کتاب صحیح البخاری توسط جناب مولوی محمود عبدی ، استاد کتاب صحیح البخاری ترجمه و تشریح گردید.

ایشان با اشاره به حدیث ابتدا و پایان کتاب بخاری گفت: امام بخاری می خواهد با این کارش به طالب العلم و هر انسان دیگر بفهماند که ابتدا باید نیت درست باشد و پایان زندگی انسان با عمل صالح باشد.

در ادامه مولوی حجت الله فرهمند به نمایندگی از فارغ التحصیلان در جایگاه قرار گرفت و ضمن خوش آمد گویی به حاضران سخنانی در مورد فضیلت علم و جایگاه علماء بیان نمود.

آنگاه محمد رحمتی یکی دیگر از دانش آموختگان امسال، شعری در وصف انوارالعلوم خواند.

پایان بخش این محفل ایمانی، دعای پرخیر و برکت مولانا علی بایی بود.

لازم به یادآوریست 12 تن از طلاب(پسر) حوزه علمیه انورالعلوم خیرآباد امسال فارغ التحصیل شدند.