انوار وب: نتایج مطالعات جدید نشان داد که 9 درصد از 3.5 میلیون کودک 4 ساله و پائین‌تر در بریتانیا از خانواده‌های مسلمان هستند که این رقم نشان‌دهنده رشد دوبرابری نسبت جمعیت مسلمانان به جمعیت کل بریتانیا است.بین سال‌های 2001 تا 2011، جمعیت مسلمانان انگلستان و ولز از 1.6 میلیون به 2.7 میلیون نفر افزایش […]

انوار وب: نتایج مطالعات جدید نشان داد که 9 درصد از 3.5 میلیون کودک 4 ساله و پائین‌تر در بریتانیا از خانواده‌های مسلمان هستند که این رقم نشان‌دهنده رشد دوبرابری نسبت جمعیت مسلمانان به جمعیت کل بریتانیا است.
بین سال‌های 2001 تا 2011، جمعیت مسلمانان انگلستان و ولز از 1.6 میلیون به 2.7 میلیون نفر افزایش یافت، به طوری که در سال 2011 مسلمانان 4.8 درصد جمعیت کل بریتانیا را تشکیل می‌دادند.
بر این اساس اسلام به عنوان سریع‌ترین دین در حال رشد در انگستان و ولز شناخته شد.
گفته می‌شود که این افزایش جمعیت به طور عمده حاصل آمار بالای فرزندآوری در میان مسلمانان و مهاجرت مسلمانان آسیای جنوبی، آفریقا و خاورمیانه به انگلستان است.
به عقیده «ابراهیم موگرا»، معاون دبیرکل شورای مسلمانان انگلیس در شهر لستر، این افزایش جمعیت نشان از آن دارد که اسلام در حال تبدیل شدن به بخشی جدانشدنی از جامعه بریتانیا است.
وی می‌گوید: نسل جدید مسلمانان اغلب بریتانیایی‌الاصل هستند و این کشور را وطن خود می‌دانند. البته بریتانیا در حال تبدیل شدن به یک کشور اسلامی نیست بلکه دین اسلام در این کشور نهادینه می‌شود.
بریتانیا کشوری واقع در اروپای غربی است که از چهار بخش انگلستان، اسکاتلند، ولزو ایرلند شمالی تشکیل شده است.
منبع: شفقنا