انواروب: عربستان سعودی همه ساله مسابقات حفظ کلام الله مجید، ویژه نیروهای مسلح برگزار می کند که از نیروهای مسلح همه کشورهای متحده عربی در آن شرکت می کنند.   نکته جالب توجه در مسابقات امسال، که از روز یک شنبه آغاز گردیده و به مدت پنج روز ادامه خواهد داشت ، این است که […]

انواروب: عربستان سعودی همه ساله مسابقات حفظ کلام الله مجید، ویژه نیروهای مسلح برگزار می کند که از نیروهای مسلح همه کشورهای متحده عربی در آن شرکت می کنند.

 

نکته جالب توجه در مسابقات امسال، که از روز یک شنبه آغاز گردیده و به مدت پنج روز ادامه خواهد داشت ، این است که دو سرباز از وزارت دفاع انگلیس نیز در آن شرکت کرده اند.

وزارت دفاع بریتانیا به نقل از «عاصم حافظ» مشاور مسلمان این وزارت و اولین امام مسلمان در نیروهای مسلح بریتانیا می گوید: سربازان مسلمان در نیروهای مسلح بریتانیا نقش مهمی در پشتیبانی از نیروهای دولت های متحده عربی بازی می کنند.

وی در ادامه می افزاید: مسابقات حفظ قرآن، فرصت طلایی برای سربازان بریتانیایی در راستای ابراز وفاداری مستحکم  خود به آئین و کشور می باشد.

وی از دولت سعودی بخاطر دعوت آنها برای شرکت در این مسابقات قدردانی نموده  و بیان داشت که این فرصت خوبی است تا مردم و دولت ها پیرامون تفاهم و صلح با یکدیگر گفتگو نمایند.

در ادامه این گزارش آمده که  حضور سربازان مسلمان در نیروهای مسلح بریتانیا ، بین سال های 2009 تا 2014 بیست درصد رشد داشته و اکنون تعداد آنها برای اولین بار  به ششصد نفر رسیده است.

این گزارش می افزاید: بریتانیا علاوه بر آن که به سربازان مسلمان خود آزادی برگزاری نماز پنج گانه و روزه داری در رمضان را می دهد ، غذای حلال نیز برای آنها تأمین می کند.

 

منبع: الجزیره