انواروب: یکی از کاربران تویتر تصاویری خیره کننده از حضور پر شور مردم جزیره بزرگ توریستی «مالدیو» منتشر نموده است.   این کاربر، جمعیت زیادی از نماز گزاران اعم از کوچک ، بزرگ ، کهنسال و میانسال را به تصویر کشیده است که در حال برگشت از نماز صبح هستند. وی در توییت خود نوشته […]

انواروب: یکی از کاربران تویتر تصاویری خیره کننده از حضور پر شور مردم جزیره بزرگ توریستی «مالدیو» منتشر نموده است.

 

این کاربر، جمعیت زیادی از نماز گزاران اعم از کوچک ، بزرگ ، کهنسال و میانسال را به تصویر کشیده است که در حال برگشت از نماز صبح هستند.

وی در توییت خود نوشته است: باورت نمی شود، این نماز جمعه و یا عید نیست، نماز صبح است!

شایان ذکر است که دین رسمی مالدیو اسلام می باشد، طبق آمار، صد در صد ساکنان این جزیره مسلمان هستند.  قانون این کشور این است که باید تمام ساکنان آن مسلمان باشند و بر اساس ماده  9 قانون اساسی این کشور ، غیر مسلمان اجازه اقامت در آن را ندارد. بر اساس ماده 2 قانون اساسی کشور مالدیو، نظام جمهوری کشور باید بر اساس اصول اسلامی باشد و ماده 10 تصریح بر این دارد که هیچ یک از قوانین کشور نباید ضد اسلام باشد.

در ماده 19 بیان شده که تمام شهروندان این کشور حق شرکت و همکاری در تمام تشکل هایی که بر خلاف اصول اسلامی نباشد را دارا می باشند.. اکثریت شهروندان مالدیوی به دین خود پایبند می باشند، و این از مراسم های دینی آنان هویداست.

منبع : مفکرة الاسلام