انوار وب: عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی “حماس” خواستار بازگشایی دایمی گذرگاه زمینی رفح در مرزهای نوار غزه با مصر شد و ازدحام فلسطینیان در پشت این گذرگاه و انتظار شبانه روزی برای فراهم شدن زمینه سفرشان از طریق آنرا “دردناک” و ناراحت کننده توصیف کرد. عزت رشق بر مخالف حماس با تحقیر و […]

انوار وب: عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی “حماس” خواستار بازگشایی دایمی گذرگاه زمینی رفح در مرزهای نوار غزه با مصر شد و ازدحام فلسطینیان در پشت این گذرگاه و انتظار شبانه روزی برای فراهم شدن زمینه سفرشان از طریق آنرا “دردناک” و ناراحت کننده توصیف کرد.

عزت رشق بر مخالف حماس با تحقیر و توهین به ملت قهرمان فلسطین که رژیم صهیونیستی را به زانو درآورده است، تاکید کرد.

در مدت بازگشایی موقت 2 روزه گذرگاه رفح، تنها 8 دستگاه اتوبوس حامل شهروندان فلسطینی توانستند از گذرگاه رفح وارد اراضی مصر شوند.

این در حالی است که اداره گذرگاه ها و مرزهای فلسطین در نوار غزه روز شنبه گذشته اعلام کرد که دولت مصر گذرگاه رفح در مرزهای مشترک این کشور با نوار غزه را به صورت جزئی و به مدت دو روز باز خواهد کرد. ماهر ابو صبحه مدیر این هیات فلسطینی خاطر نشان کرد که مراجع مصری اعلام کرده اند روزهای یکشنبه و دوشنبه (21 و 22 دسامبر جاری) گذرگاه رفح را به صورت یکطرفه بازگشایی خواهند کرد تا زمینه بازگشت فلسطینیان سرگردان در پشت مرزهای غزه به این منطقه فراهم شود.

گفتنی است که مصر از 24 اکتبر گذشته گذرگاه رفح را که شاهراه ارتباطی نوار غزه با جهان خارج به شمار می رود، بسته است و همین مساله مشکلات زیادی را برای هزاران نفر از دانشجویان، بیماران و دیگر شهروندان فلسطینی نیازمند سفر به خارج یا بازگشت به غزه ایجاد کرده است. بسته بودن گذرگاه رفح همچنین باعث تشدید مشکلات شهروندان فلسطینی ساکن غزه؛ به ویژه در سایه تداوم محاصره نزدیک به 8 ساله شده است.
منبع: مرکز اطلاع رسانی فلسطین