حوزه علمیه انوارالعلوم نشستی در دفاع از پیامبر اکرم (ص) تحت عنوان «نشست طلبه ای دفاع از رحمة للعالمین» برگزار کرد. این نشست بعد از نماز مغربِ دیروز چهارشنبه 8 بهمن ماه در مسجد حوزه و با حضور اساتید ، طلاب و عده ای از مردم خیرآباد برگزار گردید.   جلسه،  ابتدا با تلاوت آیاتی […]

حوزه علمیه انوارالعلوم نشستی در دفاع از پیامبر اکرم (ص) تحت عنوان «نشست طلبه ای دفاع از رحمة للعالمین» برگزار کرد.

این نشست بعد از نماز مغربِ دیروز چهارشنبه 8 بهمن ماه در مسجد حوزه و با حضور اساتید ، طلاب و عده ای از مردم خیرآباد برگزار گردید.

 

جلسه،  ابتدا با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید توسط عبدالرحمان یوسفی(طلبه دارالتلاوت گلستان قرآن حوزه انوارالعلوم) آغاز شد و آنگاه مقاله ای تحت عنوان«حقیقتی که غرب باید بداند» توسط مولوی حسین سلیمان پور قرائت گردید.

مولوی سلیمانپور ابتدا با اشاره به حمله به دفتر مجله شارلی ابدو به معرفی این مجله پرداخت و گفت: آنگونه که در سایت ویکی پدیا «wikipedia » ، دانش نامه آزاد آمده است : «شارلی اِبدو (به فرانسوی: Charlie Hebdo) به معنای «هفته‌نامه شارلی»، مجله فکاهی چپ‌گرای فرانسوی است که چهارشنبه‌ها منتشر می‌شود. دَرونمایه این مجله لحنی انتقادی دارد و خط‌‌‌ مشی اعلام شده آن ضد نژادپرستی و ضد مذهبی است.  آنگونه که دست اندرکاران این نشریه ادعا می کنند، نگارش های این مجله شامل نقد و تمسخر کاتولیک فرانسه، یهودیت در فرانسه، اسلام در فرانسه، سیاست و حتی فرهنگ عامه فرانسه می‌شود. » ادعایی که فقط ادعاست، چه آنکه این مجله در طول تاریخ موجودیت خود هرگز نخواسته و یا نتوانسته است کوچکترین انتقادی را متوجه یهودیت و خصوصا واقعه دروغین هولوکاست نماید. این در حالی است این نشریه بویژه پس از حوادث 11 سپتامبر، اقدام به اسلام هراسی نموده  و بخشی از اهانات خود را به مسلمانان ، دین اسلام و خصوصا پیامبر اسلام (ص) اختصاص داده است، در حالی‌که به خوبی از واکنش مسلمانان نسبت به این اهانت‌ها آگاه بوده و هست.

وی در ادامه افزود: واقعیتی که غرب باید بداند و به  خود بقبولاند این است که «محمد» خط قرمز است. فرانسه به جای آنکه راهپیمایی میلیونی ضد ترریسم راه اندازی کند، راهپیمایی ای که در آن شخصیت‌هایی چون بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی که خود به اقدامات تروریستی علیه غیرنظامیان شهره و کمپانی تروریسم هست، شرکت کنند، بهتر است قلم موهنان را اگر نمی شکند از دستشان بگیرد.

آری! خبر انتشار 5 میلیونی نشریه موهن، خبر بسیار بدی بود، هم برای مسلمانان که توهینی دوباره به اعتقاداتشان شد، هم برای آزاداندیشان جهان که چنین توهین هایی آنان را می آزارد، و هم برای دستگاه های  ضد تروریسم غرب که این چنین اعمالی باعث رسوایی آنان در سطح جهانی می شود.

پایان بخش مقاله مولوی سلیمانپور، چند بیتی از شعر «طلوع محمد» سروده «مهدی سهیلی» بود.

 

بعد از آن، مولوی محمود میرسروری (استاد حدیث انوارالعلوم) به ایراد سخن پرداخت.

وی ابتدا گفت: نکته ای که می خواهم عرض کنم اینکه اگر مجله شارلی ابدو و دست اندرکارانش خواستند پیامبر را تحقیر کنند کور خوانده اند. آنان خواستند با این کارشان از ارزش رسول الله(ص) بکاهند . اما نمی دانند که نام محمد (ص) بر زبانها جاریست . در هر کوی و برزن« یریدون لیطفئوا نور الله بافواههم». نور خدا خاموش نخواهد شد و امروز میلیونها درود از طرف مسلمانان به محضر رسول(ص) می رسد . «و رفعنا لک ذکرک» .

چراغی را که ایزد برفروزد                            هر آنکس پٌف کند ریشش بسوزد

مولوی میرسروری در قسمتی دیگر از سخنانش افزود: محبت رسول، جزء ایمان مسلمان است. امروز همه مسلمانان در مقابل توهین کنندگان ید واحد شده اند . ما دیگر عرب ، ایرانی ، افغانی، آسیایی ، آفریقایی و اروپایی نیستیم،  همه ما امت محمدیم.

نیست از روم و عرب پیوند ما                        نیست پابند نسب پیوند ما

دل به محبوب حجازی بسته ایم                   زین جهت با یکدگر پیوسته ایم

 

بعد از آن، مرتضی ایل نژاد (طلبه ششم معهد حوزه انوارالعلوم) به قرائت مقاله تحت عنوان «از محبت تا عمل»  پرداخت.

وی ابتدا با اشاره به عصر جاهلیت و ظهور اسلام گفت: در قرن ششم میلادی که کلیه مذاهب بزرگ و کتب دینی قدیم و قوانین مذهبی دستخوش تحریف تحریف گران و منافقان و بازیچه بازیگران قرار گرفته بود و ابر سیاهی و ظلمت، جهل و قساوت بر جهان سایه افکنده بود، و همه در گمراهی غوطه ور و از خدای خود غافل بودند و به تعبیر قرآن «ظهر الفساد في البر و البحر بما کسبت ایدی الناس» ، (و به سبب آنچه دست های مردم فراهم آورده فساد در خشکی و دریا نمودار شده است) رسول اکرم(ص) بسان خورشیدی، بلکه پرنورتر و پر فروغ تر اشعه خود را بر عالم تاباند .

ایل نژاد، آنگاه به مشکلاتی که بر سر راه پیامبر(ص) در ارسال پیام الهی قرار داشت اشاره نمود و گفت: پیامبر در مدت 23 سال با تحمل تمام سختی ها، دین برتر را به جهان عرضه نمود و جهان را پر از عدل و نور گرداند.

وی افزود: پیامبر گرچه امروز در میان ما نیست، اما سیره و روش پر خیر و برکتش همواره راه گشا و الگوی زندگی ما بوده و خواهد بود و محبت او همچنان در قلوب ما موج خواهد زد.

ایل نژاد در پایان مقاله خود گفت: اما بسیاری از مسلمانان عصر ما فقط نام محمد را می دانند و متأسفانه هنگامی که سیره و شیوه زندگی پیامبر گرامی اسلام(ص) برایشان عرضه می شود، می گویند: آن زمان سپری شده است! چطور می توان برای مسلمانانی که از سنت و سیره پیامبر(ص) دور شده و عمل به آن را مایه ننگ و عار و عقب افتادگی می دانند، امید عزت  و سربلندی ، عظمت و بالندگی داشت؟!

 

بعد از ارائه مقاله، گروه تواشح «رحمة للعالمین»(طلاب انوارالعلوم) به اجرای سرودی در وصف رسول مکرم اسلام پرداخت و آنگاه مولوی سید شهاب الدین موسوی (مدرس انوارالعلوم) طی سخنانی گفت: این وظیفه و مسئولیت ما هست که بخاطر اهانت و  جسارتی که در حق پیامبر اسلام(ص) شده به ایشان اظهار ارادت نماییم.

وی افزود: آنچه مسلمانان  در این روزها و هفته ها به نمایش گذاشتند، حقیقتی غیر قابل انکار هست، حتی آنهایی که اهل نماز و بندگی و ارتباط با خدا و دین نیستند، آنها هم نمی توانند اهانت به پیامبر(ص) را تحمل کنند و قطعا این عشق در ذات و نهاد همه مسلمانان هست.

وی در فراز دیگری از سخنانش با اشاره به پیام عفو پیامبر به دشمنان خونینش در فتح مکه گفت: کجا هستند کاریکاتوریست ها، تا سیرت رسول خدا را بخوانند و بدانند که شرمنده اخلاق پسندیه اش می شوند، ما امیدواریم  آنها که کاریکاتور پیامبر را در تیراژ 5 میلیونی پخش کردند، روزی همانند «ارنود وان دورن» کارگردان هلندی فیلم موهن به پیامبر ، همان که با مطالعه سیرت آنحضرت تحت تأثیر سیرت زیبای آنحضرت قرا گرفت و مسلمان شد،اینان نیز با مطالعه سیرت زیبایش به پیام این پیامبر رحمت ایمان آورند.

مولوی سید شهاب الدین در پایان گفت: استاد مفتی محمدقاسم فرمودند: ما باید روزانه بخشی از سیرت رسول الله را مطالعه کنیم و با ایشان رابطه داشته باشیم و باید در  تمام خانه ها و مساجد سیرت ایشان مذاکره شود و سنت های ایشان را زنده کنیم و برای نشر و اشاعه دعوت ایشان حرکت نماییم.

 

در پایان، خواجه محمد خواجه یوسفی(از معتمدین خیرآباد) به اجرای نعتی در وصف رسول الله پرداخت .

این جلسه با اقامه نماز عشاء به پایان رسید.

 

 

لازم به یادآوریست: مشروح سخنان و مقالات ارائه شده در این نشست، ان شاء الله به زودی در خروجی سایت (انواروب) قرار خواهد گرفت.