انواروب: یک خاخام صهیونیست در اظهاراتی نژادپرستانه و کینه‌توزانه، سوزاندن مساجد و کلیساهای شهر قدس را خواستار شد. به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی«وتو»، «بینتسکو بتشین» که ریاست سازمان راست‌گری افراطی یهودی «لاهافا» را بر عهده دارد، در گفت‌وگو با کانال ۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی، ضمن حمایت و تأیید سوزاندن مساجد و کلیساهای قدس، مدعی شد: […]

انواروب: یک خاخام صهیونیست در اظهاراتی نژادپرستانه و کینه‌توزانه، سوزاندن مساجد و کلیساهای شهر قدس را خواستار شد.

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی«وتو»، «بینتسکو بتشین» که ریاست سازمان راست‌گری افراطی یهودی «لاهافا» را بر عهده دارد، در گفت‌وگو با کانال ۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی، ضمن حمایت و تأیید سوزاندن مساجد و کلیساهای قدس، مدعی شد: هدف از این اقدام از بین بردن غیریهودیان در این شهر است.

وی در ادامه از وجود مسیحیان در شهر قدس ابراز ناخرسندی کرد و گفت: این ناخرسندی باید در رفتار و اقدامات ما(یهودیان) نشان داده شود.

این خاخام تندروی صهیونیستی در ادامه اظهارات نژادپرستانه خود بر ضرورت مبارزه با مسیحیت تأکید کرد و گفت: باید موانعی در مسیر گسترش آیین مسیحیت در شهر قدس ایجاد شود و از برگزاری مراسم‌های دینی ویژه مسیحیان در قدس جلوگیری به عمل آید.

گفتنی است،‌ این نخستین‌بار نیست که این خاخام صهیونیست خواستار به آتش کشیدن کلیساها در قدس می‌شود، بلکه این درخواست نژادپرستانه تاکنون چندین‌بار از سوی بتشین در مصاحبه‌های تلویزیونی و رادیویی و گفت‌وگوی وی با مطبوعات مطرح شده است.

بر اساس این گزارش، اعضای سازمان راست‌گرای تندروی یهودی «لاهاوا» که بینتسکوبتشین ریاست آن را برعهده دارد، متهم هستند که تاکنون سه کلیسا را در قدس به آتش کشیده‌ و به تعدادی از کشیش‌های این شهر اهانت کرده‌اند.
منبع: ایکنا