بر اساس گزارش ها و مشاهدات عینی دیروز (چهارشنبه16 فروردین) زلزله‌ای با قدرت 6.1 ریشتر با مرکزیت شهر سفید سنگ از توابع فریمان بخش بزرگی از خراسان را لرزاند. این زلزله که در عمق 10 کیلومتری زمین رخ داده، لرزه‌های آن تا شهرستان های خواف، سنگان، تایباد، سرخس، فریمان و بالاخص مشهد احساس شد. بر […]

بر اساس گزارش ها و مشاهدات عینی دیروز (چهارشنبه16 فروردین) زلزله‌ای با قدرت 6.1 ریشتر با مرکزیت شهر سفید سنگ از توابع فریمان بخش بزرگی از خراسان را لرزاند.

این زلزله که در عمق 10 کیلومتری زمین رخ داده، لرزه‌های آن تا شهرستان های خواف، سنگان، تایباد، سرخس، فریمان و بالاخص مشهد احساس شد.

بر اساس گزارش ایرنا حجتعلی شایانفر (مدیر کل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی) چهارشنبه شب در گفت و گو با ایرنا افزود : بر اساس گزارش های دریافتی از این تعداد 60 روستا حدود 50 روستا بین 20 تا 80 درصد تخریب شده اند که 27 روستا در تربت جام ، 10 روستا در فریمان ، 12 روستای دیگر در شهرستان مشهد و یک روستا در سرخس قرار دارد.

 وی با بیان اینکه 10 روستای دیگر هم کمتر از 20 درصد خسارت دیده اند،‌ اظهار کرد:‌ هنوز بررسی ها ادامه دارد اما عمده تخریب مربوط به ساختمان های خشتی و گلی و فرسوده بوده است و بارندگی های روزهای اخیر نیز موجب تشدید خسارت شده است .

بر اساس آمار ارائه شده، تلفات جانی این زلزله تا کنون دو فوتی و سی مصدوم ذکر شده است.
شایانفر ادامه داد : این زلزله که تا کنون 101پس لرزه داشته که حدود 50 مورد آن بیش از سه ریشتر بوده است.

رعب و وحشت ایجاد شده از پس لرزها جمعیت زیادی از ساکنین شهرهای مشهد، فریمان و تربت جام را برآن داشت تا شب را در مکان های عمومی سپری نمایند.

همچنین گزارش های متعدد، بیانگر تکرار پس لرزها در صبح پنج شنبه می باشد.