فیلیپ هاموند وزیر دفاع بریتانیا روز یکشنبه(23 مهر) اعلام کرد لندن در حال بررسی خروج هزاران نفر از نظامیان خود از افغانستان است. به گزارش خبرگزاری رویترز این اقدام در حـــــــالی صورت می گیرد که مخالفات ها با ادامه حضور نیروهای بریتانیایی در افغانستان در حال گسترش است.   هاموند پیش بینی می کند که […]

فیلیپ هاموند وزیر دفاع بریتانیا روز یکشنبه(23 مهر) اعلام کرد لندن در حال بررسی خروج هزاران نفر از نظامیان خود از افغانستان است. به گزارش خبرگزاری رویترز این اقدام در حـــــــالی صورت می گیرد که مخالفات ها با ادامه حضور نیروهای بریتانیایی در افغانستان در حال گسترش است.

 

هاموند پیش بینی می کند که هزاران نظامی بریتانیایی در سال 2013 از افغانستان به کشور خود باز گردند اما وی در عین حال تاکید کرد که این عقب نشینی شامل همه سربازان بریتانیا در افغانستان نخواهد بود بلکه تنها 4500 نفر به کشور باز خواهند گشت.

بر اساس اظهارات پیشین مقامات بریتانیا قرار است تا پایان سال 2014 تمام نیروهای این کشور از افغانستان به کشور خود بازگردند.از آغاز حضور نیروهای بریتانیا در افغانستان در سال 2001 تاکنون بیش از 424 نفر از سربازان این کشور در درگیری با شبه نظامیان کشته شدند.