سازمانها و گروههای مخالف حکومت سوریه از کشته شدن دهها تن، از جمله چندین زن و کودک، در استان حما، واقع در مرکز سوریه، خبر داده اند.مخالفان حکومت بشار اسد روز چهارشنبه اعلام کردند، در حمله نیروهای دولتی و شبه نظامیان (لباس شخصی ها) بشار اسد، بیش از 100 تن از مردم بی دفاع منطقه […]

سازمانها و گروههای مخالف حکومت سوریه از کشته شدن دهها تن، از جمله چندین زن و کودک، در استان حما، واقع در مرکز سوریه، خبر داده اند.
مخالفان حکومت بشار اسد روز چهارشنبه اعلام کردند، در حمله نیروهای دولتی و شبه نظامیان (لباس شخصی ها) بشار اسد، بیش از 100 تن از مردم بی دفاع منطقه در استان حما، از جمله دهها کودک، زن، کشته شده اند.
“محمد سرمينی”، سخنگوی شورای ملی سوريه، گفته است: «140 نفر در “معزراف” و “القبير”، در استان حماه کشته شده اند، که دست کم ۲۰ نفر از قربانيان را زن و ۲۰ نفر ديگر را کودکان شامل می شوند.»
گروه نظارت بر حقوق بشر سوريه نيز ضمن تایید این خبر، شمار قربانيان را ۸۷ تن اعلام کرده است.
ارتش آزاد سوریه با تایید این خبر اعلام کرد این فاجعه از قتل عام حوله هولناک تر است.
“رامی عبدالرحمان”، سخنگوی نظارت بر حقوق بشر سوريه، به خبرگزاری فرانسه گفته است: «پس از گلوله باران اين مناطق (معزراف و القبير)  توسط نيروهای ارتش، شبه نظاميان طرفدار حکومت بشار اسد  اين قتل عام را انجام داده اند و سپس منازل این منطه را به آتش کشیده اند.
تلویزیون دولتی سوریه اما ضمن تکذیب این خبر، مدعی شد که «یک گروه تروریست مسلح» به مزرعه ای در “القبیر” هجوم برده و 9 تن از ساکنین آن را کشته اند.
تلويزيون دولتی سوريه همچنین در این زمینه اعلام کرده است: نيروهای ويژه  ارتش سوریه به دنبال درخواست ساکنان القبير به اين منطقه رفته و با “تروريست” درگير شدند. نيروهای ويژه شماری از تروريستها را کشته مقادير سلاح و موشک انداز از آنها ضبط کردند.
گفتنی است این قتل عام هولناک تقریبا دو هفته پس از کشتار 108 نفر در روستای حوله، از توابع حمص رخ داده است.
شاهدان عيني کشتار حوله، شبه نظاميان حامي حکومت را در اين حادثه متهم کردند ولي دولت سوريه با رد اين اتهام گفته است که گروه هاي مسلح براي باز کردن پاي ارتش هاي خارجي به اين کشور دست به اين کار زده اند.