انواروب: انفجار دو کلیسیای در استان اسکندریه مصر، در روز یکشنبه حدود 45 کشته و بیش از 100 زخمی برجای گذاشت. هر دو انفجار انتحاری بودند و مهاجمان دو کلیسیا را هنگامی هدف حمله قرار دادند که قبطی‌های مصر یکی از جشن‌های مذهبی خود را برگزار می‌کردند.   انفجار نخست صبح یکشنبه کلیسای «مار جرجیس» […]

انواروب: انفجار دو کلیسیای در استان اسکندریه مصر، در روز یکشنبه حدود 45 کشته و بیش از 100 زخمی برجای گذاشت. هر دو انفجار انتحاری بودند و مهاجمان دو کلیسیا را هنگامی هدف حمله قرار دادند که قبطی‌های مصر یکی از جشن‌های مذهبی خود را برگزار می‌کردند.

 

انفجار نخست صبح یکشنبه کلیسای «مار جرجیس» در شهر طنطا واقع در شمال قاهره پایتخت مصر را هدف قرار داد که در آن دستکم 30 تن کشته و71 تن دیگر زخمی شدند.

ساعاتی بعد یک مهاجم انتحاری کلیسایی  در شهر اسکندریه را هدف حمله قرار داد که طی آن دستکم 13 تن کشته و 35 تن  دیگر زخمی شدند.

خبرگزاری اعماق وابسته به داعش اعلام کرد که این گروه، انفجارهای انتحاری دو کلیسا را بر عهده می‌گیرد.

25 دسامبر گذشته نیز یک کلیسای قبطی‌های آرتودوکس هدف حمله انتحاری قرار گرفت که گروه داعش، در آن انفجار حمله که دستکم 25 کشته برجای گذاشت هم اعلام مسئولیت کرد.

واکنش به این اقدام، دکتر یوسف قرضاوی، رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمان گفته است: تعرض به هر جانی محکوم است؛ این جنایت‌ها با دینداری و اخلاق منافات دارد.