انوار وب: استاندار قاهره اعلام کرد: دولت مصر در حال بررسی پیشنهاد تغییر نام میدان و مسجد “رابعة العدویة ” به منظور توقف استفاده اخوان المسلمین از نام این دو مکان است. به گزارش خبرگزاری ها جلال مصطفی سعید، استاندار قاهره اعلام کرد که دولت مصر در حال بررسی پیشنهادی برای تغییر نام میدان و […]

انوار وب: استاندار قاهره اعلام کرد: دولت مصر در حال بررسی پیشنهاد تغییر نام میدان و مسجد “رابعة العدویة ” به منظور توقف استفاده اخوان المسلمین از نام این دو مکان است.
به گزارش خبرگزاری ها جلال مصطفی سعید، استاندار قاهره اعلام کرد که دولت مصر در حال بررسی پیشنهادی برای تغییر نام میدان و مسجد “رابعة العدویة” است.
وی افزود: هدف از این اقدام دولت ممانعت از ادامه سوء استفاده اخوان المسلمین از نام این دو مکان در تظاهراتشان است.
استاندار قاهره همچنین تاکید کرد که این پیشنهاد توسط احمد رجب، یکی از نویسندگان معروف مصری ارائه شده است.
بنابه گفته این مسئول مصری اسامی دیگری از جمله اسامی صحابه پیامبر اکرم(ص) برای جایگزینی نام “رابعة العدویة” پیشنهاد داده شده است و دولت در حال بررسی این پیشنهادات است.
استاندار قاهره در پایان تاکید کرد که به زودی تصمیم رسمی درباره نام جدید این دو مکان اعلام خواهد شد.
“رابعة العدویة” نام یکی از میدان‌های شهرک نصر در شرق قاهره، پایتخت مصر است که از پیش از برکناری محمد مرسی، رئیس جمهوری برکنار شده مصر در تاریخ سوم ژوئیه به دست ارتش این کشور، محل تجمع حامیان وی و طرفداران اخوان المسلمین بوده و می‌توان گفت که این میدان از یک میدان معمولی به مقری برای تحصن حامیان اخوان‌ المسلمین تبدیل شده است. نام این میدان از یکی از مساجد شهرک نصر به نام مسجد “رابعة العدویة” گرفته شده است.