انوار وب: دولت میانمار با وجود توصیه سازمان ملل متحد در به رسمیت شناختن مسلمانان روهینگیا، اعلام كرد كه با این كار به شدت مخالف است.به گزارش تقریب “یی هوت” سخنگوی ریاست جمهوری میانمار، رسماً اعلام كرد: ما نمی‌توانیم به شهروندانی كه وضعیتشان با قانون ما مطابق نیست، اجازه ماندن در این كشور را بدهیم. […]

 انوار وب: دولت میانمار با وجود توصیه سازمان ملل متحد در به رسمیت شناختن مسلمانان روهینگیا، اعلام كرد كه با این كار به شدت مخالف است.
به گزارش تقریب “یی هوت” سخنگوی ریاست جمهوری میانمار، رسماً اعلام كرد: ما نمی‌توانیم به شهروندانی كه وضعیتشان با قانون ما مطابق نیست، اجازه ماندن در این كشور را بدهیم. حتی اگر سازمان‌های بین المللی خواستار به رسمیت شناختن این اقلیت مذهبی باشند.
گفتنی است سازمان ملل متحد روز سه شنبه گذشته طی قراردادی از دولت میانمار خواست تا به مسلمانان روهینگیا فرصت اخذ اوراق هویت را اعطا كرده و خشونت‌ها علیه آنان را متوقف نماید.
بیش از ۸۰۰ هزار مسلمان روهینگیا در كشور ۶۰ میلیون نفری میانمار، و در شرایط بسیار سخت معیشتی زندگی می‌كنند كه اغلب آنان در اردوگاه‌های پناهندگان در ایالت راخین واقع در غرب این كشور به سر می‌برند.
شایان ذكر است دولت میانمار ۱۳۵ اقلیت نژادی و مذهبی را در این كشور به رسمیت می‌شناسد اما در قانون این كشور نامی از روهینگیا برده نشده است!