هشتمین گردهمایی سالانه مسلمانان شمال فرانسه، شنبه 17 اسفند، در شهر «لیل»(LILLE) برگزار می‌شود.اتحادیه اسلامی شمال و اتحادیه سازمان‌های اسلامی فرانسه در برگزاری هشتمین دیدار سالانه مسلمانان مشارکت دارند.برگزارکنندگان این همایش با اشاره به تصویب قوانین ضداخلاقی درباره ازدواج در کشورهای مختلف اعلام کردند که موضوع این دوره از همایش «ارزش خانواده در اسلام و […]

هشتمین گردهمایی سالانه مسلمانان شمال فرانسه، شنبه 17 اسفند، در شهر «لیل»(LILLE) برگزار می‌شود.
اتحادیه اسلامی شمال و اتحادیه سازمان‌های اسلامی فرانسه در برگزاری هشتمین دیدار سالانه مسلمانان مشارکت دارند.
برگزارکنندگان این همایش با اشاره به تصویب قوانین ضداخلاقی درباره ازدواج در کشورهای مختلف اعلام کردند که موضوع این دوره از همایش «ارزش خانواده در اسلام و ادیان الهی» خواهد بود و شرکت‌کنندگان، با حضور در نشست‌های تخصصی، درباره تعالیم ادیان آسمانی در زمینه ازدواج و تشکیل خانواده اطلاعاتی کسب خواهند کرد.

«عبدالله بن منصور»، رئیس اتحادیه سازمان‌های اسلامی اروپا؛ «طارق رمضان»، استاد مطالعات اسلامی دانشگاه آکسفورد؛ «عبدالفتاح مورو»، نایب رئیس حزب اسلامی النهضه تونس؛ «غالب بن شیخ»، استاد فلسفه و علوم اسلامی؛ «صوفیان مزیانی»، نویسنده مسلمان؛ «فاتیحا عجبلی»، جامعه‌شناس مقیم پاریس از جمله شخصیت‌های مهمی هستند که در این همایش سالانه حضور خواهند داشت.
همچنین علاوه بر موضوع «خانواده»، سخنرانان این دوره از نشست سالانه مسلمانان شمال فرانسه به گفت‌وگو درباره وضعیت سیاسی مصر و لیبی خواهند پرداخت.
برگزاری نمایشگاه، برپایی نشست، جلسات پرسش و پاسخ و برپایی محافل فرهنگی از جمله برنامه‌های درنظر گرفته شده برای این نشست است. علاقه‌مندان ـ آشنا به زبان فرانسه ـ برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانند به وب‌سایت www.ramn.fr مراجعه کنند.
در هفتمین گردهمایی سالانه مسلمانان شمال فرانسه بیش از پنج‌هزار نفر حضور داشتند و این مراسم روز یکشنبه 18 اسفند به کار خود خاتمه خواهد داد.
منبع: ایکنا