رئیس‌جمهور سریلانکا تأکید کرد: آموزه‌های قرآن کریم به مسلمانان سریلانکا کمک کرده است تا در طول قرن‌ها با سایر قومیت‌ها و طوایف این کشور زندگی مسالمت‌آمیزی داشته باشند.  به نقل از پایگاه خبری «News.LK»، ماهیندا راجاپاکسا، رئیس جمهور سریلانکا در پیام تبریک خود به مناسبت عید قربان گفت: روحیه هماهنگی و همراهی نشئت گرفته از […]

رئیس‌جمهور سریلانکا تأکید کرد: آموزه‌های قرآن کریم به مسلمانان سریلانکا کمک کرده است تا در طول قرن‌ها با سایر قومیت‌ها و طوایف این کشور زندگی مسالمت‌آمیزی داشته باشند.

 به نقل از پایگاه خبری «News.LK»، ماهیندا راجاپاکسا، رئیس جمهور سریلانکا در پیام تبریک خود به مناسبت عید قربان گفت: روحیه هماهنگی و همراهی نشئت گرفته از آموزه‌های اسلامی، مسلمانان را قادر ساخته تا در پیشرفت کشور سریلانکا مشارکت چشمگیری داشته باشند.
وی در این پیام گفت: جامعه اسلامی سریلانکا در کنار مسلمانان جهان عید قربان را که نماد اتحاد و یکپارچگی است، جشن می‌گیرند.

معنویت؛ هدیه اسلام برای جهانیان
راجاپاکسا ادامه داد: در مراسم حج، میلیون‌ها زائر با زبان‌های مختلف از ملیت‌ها و فرهنگ‌های گوناگون در مراسمی حضور می‌یابند که بر تحسین عظمت خداوند و معنویت که هدیه اسلام برای جهانیان است، تمرکز دارد.
وی افزود: امسال نیز چند هزار مسلمان از سریلانکا با حمایت دولت در مراسم سالیانه حج حضور دارند تا میثاق خود را با آموزه‌های قرآن کریم و حضرت محمد {ص} تجدید کنند و برای صلح، برادری و درک متقابل میان انسان‌ها دعا کنند.

گفتنی است، جمهوری سریلانکا، جزیره‌ای در جنوب آسیاست که مردم آن غالباً بودایی هستند و مسلمانان ۸ درصد جمعیت ۲۰ میلیونی این کشور را تشکیل می‌دهند.

منبع: کانون حافظ