انواروب: یحیی جمعه، رئیس جمهور گامبیا، کشور خود را «اسلامی» اعلام کرد. او تاکید نمود که کشورش به «حقوق شهروندان» احترام خواهد گذاشت. به گزارش خبرگزاری فرانسه، جمعه تاکید کرد که به حقوق اقلیت مسیحی احترام خواهد گذاشت و زنان به لباس معینی مجبور نخواهند شد. دفتر رئيس گامبیا به نقل از وی گفته است:« […]

انواروب: یحیی جمعه، رئیس جمهور گامبیا، کشور خود را «اسلامی» اعلام کرد. او تاکید نمود که کشورش به «حقوق شهروندان» احترام خواهد گذاشت.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، جمعه تاکید کرد که به حقوق اقلیت مسیحی احترام خواهد گذاشت و زنان به لباس معینی مجبور نخواهند شد.

دفتر رئيس گامبیا به نقل از وی گفته است:« سرنوشت گامبیا در دست خداست، از امروز گامبیا دولتی اسلامی است. دولتی اسلامی که به حقوق شهروندان احترام خواهد گذاشت.»

بر اساس گزارش دفتر وی، اظهارات رئيس گامبیا «پس از برگزاری گفتمان مردمی در این کشور در شهر بروفوت» اعلام شد.

جمعیت گامبیا یک میلیون و 960 هزار نفر است و 90 درصد مردم مسلمان هستند. جمعه گفت که دولت وی به مسیحیان احترام خواهد گذاشت و جشن عید میلاد مسیح همچون قبل باقی خواهد ماند. 8 درصد جمعیت گامبیا مسیحی هستند.

او نسبت به خشونت علیه زنان به خاطر نوع لباسشان هشدار داد و گفت: “من کسی را به عنوان پلیس اسلامی تعیین نکردم، نوع لباس زنان هیچ ربطی به شما ندارد.”

جمعه از سال 1994 تا کنون رئیس جمهور گامبیا است. او یک نظامی و ورزشکار است.

 

منبع: العربیه فارسی