انوار وب: مطیع الرحمان نظامی٬ رهبر جماعت اسلامی بنگلادش که در دادگاه عالی جنایات جنگی حکومت این کشور به اعدام محکوم شده بود٬ اعدام شد. نقیب الرحمان، پسر مطیع الرحمان نظامی در گفتگوی تلفنی با خبرنگار آناتولی از داکا، پایتخت بنگلادش اظهار داشت که مسئولین زندان مرکزی این شهر با وی تماس گرفته و اطلاع […]

انوار وب: مطیع الرحمان نظامی٬ رهبر جماعت اسلامی بنگلادش که در دادگاه عالی جنایات جنگی حکومت این کشور به اعدام محکوم شده بود٬ اعدام شد.

نقیب الرحمان، پسر مطیع الرحمان نظامی در گفتگوی تلفنی با خبرنگار آناتولی از داکا، پایتخت بنگلادش اظهار داشت که مسئولین زندان مرکزی این شهر با وی تماس گرفته و اطلاع داده اند که پدرش اعدام شده است.

وی افزود: “تمام اعضای خانواده سعی می کنیم که متانت و صبوری خود را حفظ کنیم. راه دیگری غیر از صبر کردن نداریم. باور داریم که پدرمان به شهادت رسیده است. راه وی را ادامه خواهیم داد. از تمام مسلمانان می خواهیم که برای پدرم دعا کنند”.

رحمان خاطرنشان کرد هزاران نفر از اعضای جماعت اسلامی در واکنش به تصمیم دولت بنگلادش تظاهرات می‌کنند٬ اما دولت اجازه نمی‌دهد اعتراض مسالمت‌آمیز خود را بیان کنند.

دادگاه عالی جنایات جنگی پنجشنبه هفته گذشته بار دیگر حکم اعدام مطیع الرحمان نظامی٬ رهبر جماعت اسلامی بنگلادش را كه در طول جنگ های استقلال بنگلادش در سال 1971 به عنوان مسئول بعضی رخدادها شناخته شده بود، تایید کرد.
 سورندا کومار سینها رهبر دادگاه محاکمه الرحمان نظامی که از چهار قاضی تشکیل شده‌بود درخواست بررسی مجدد پرونده وی که حکم آن از سوی دادگاه عالی جنایات جنگی این کشور صادر شده بود را رد و حکم صادره را تایید کرده بود.

رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهوری ترکیه روز جمعه در مراسم افتتاحیه ساختمان اداری شهرداری منطقه ایوب استانبول در این زمینه اظهار داشت: ”ذهنیتی که یک انسان که باور دارم هیچ گناه دنیوی ندارد را محکوم به اعدام می کند لعنت می کنم. این ذهنیت را دموکراتیک و این حکومت را عادل نمی دانم”.
منبع: آناتولی