انوار وب: قدس نت، به نقل از کشاوزران فلسطینی گزارش داد، اسرائیل گازهای سمی را که موجب از بین رفتن محصولات کشاورزی می‌شود، در مزارع فلسطین پخش نموده است. کشاورزان فلسطینی در نوار غزه، اسرائیل را به خاطر پخش سموم آفت کش سوزاننده در مزارع فلسطین و نزدیک به مرز اسرائیل متهم کردند. این مواد […]

انوار وب: قدس نت، به نقل از کشاوزران فلسطینی گزارش داد، اسرائیل گازهای سمی را که موجب از بین رفتن محصولات کشاورزی می‌شود، در مزارع فلسطین پخش نموده است.

کشاورزان فلسطینی در نوار غزه، اسرائیل را به خاطر پخش سموم آفت کش سوزاننده در مزارع فلسطین و نزدیک به مرز اسرائیل متهم کردند. این مواد سمی سوزاننده، قابلیت تولید محصول در خاک را از بین می‌برند.

عصام ابو محارب، یکی از کشاورزان فلسطینی ساکن نوار غزه گفت: «هواپیماهای اسرائیلی، گازهای شیمیایی ناشناخته و خطرناکی را در مزارع ما پخش کرده‌اند. در روزهای اخیر متوجه شدیم که قسمتهای وسیعی از محصولات ذرت از بین رفته‌اند.»

محمد ابو جبل، یکی دیگر از زمین‌داران نوار غزه، تایید کرد که محصولات ذرت در مزارع او نیز بعد از سمپاشی از سوی هواپیماهای اسرائیل، از بین رفته است. وی اذعان کرد به همین سبب، متحمل ۱۵ هزار دلار خسارت شده است.

بنا به گفته‌ی وائل ثابت، مقام رسمی وزارت کشاورزی در نوار غزه، ده‌ها هکتار از زمینهای کشاورزی نوار غزه بعد از گاز افشانی هواپیماهای اسرائیل از بین رفته است. وی اضافه کرد که، آفت‌کش‌های اسرائیلی، درختان و دانه‌ها را از بین برده است، که در نتیجه‌ی انتشار این مواد شیمیایی، کشاوزران فلسطینی دچار ضرر و زیان قابل ملاحظه‌ای شده‌اند.

ثابت، همچنین گفت: وزارت کشاورزی از صلیب سرخ جهانی و سازمان خوارو بار و کشاورزی (فائو) درخواست کرده است تا مقامات اسرائیلی را برای توضیح در خصوص شناسایی و معرفی این مواد شیمیایی، تحت فشار قرار دهند.
منبع: اصلاح وب