انوار وب: معاون وزیر کشور فلسطین امروز اعلام کرد:تلاویو از صدور گذرنامه به نام «دولت فلسطین» جلوگیری می کند. به نقل از شاشه نیوز، «حسن علوی» معاون وزیر کشور فلسطین در کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد: این وزارت خانه نمونه گذرنامه فلسطینی را با نام «دولة فلسطین» آماده کرده است، اما تاکنون نتوانست آن را صادر […]

انوار وب: معاون وزیر کشور فلسطین امروز اعلام کرد:تلاویو از صدور گذرنامه به نام «دولت فلسطین» جلوگیری می کند.

به نقل از شاشه نیوز، «حسن علوی» معاون وزیر کشور فلسطین در کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد: این وزارت خانه نمونه گذرنامه فلسطینی را با نام «دولة فلسطین» آماده کرده است، اما تاکنون نتوانست آن را صادر کند، زیرا گذرنامه به شکل کنونی اش از سال 1995 میلادی براساس توافق بین سازمان آزدیبخش فلسطین و رژیم صهیونیستی صادر شد.

علوی افزود: طرف فلسطینی در آن زمان با شرایط سخت موافقت کرد به امید اینکه دوره انتقالی که بر آن توافق کرده بودند و به مدت سه سال ادامه داشت، پایان یابد و پس از آن از اشغالگران صهیونیستی جدا شوند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر امکان ندارد که خارج از چارچوب توافق اسناد صادر شود و اشغالگران بر گذرگاه ها تسلط دارند.

معاون وزیر کشور فلسطین افزود: تلاش های دیپلماتیک فلسطین برای به رسمیت شناختن این اسناد صادرشده از سوی وزارت کشور ادامه دارد؛ وزارت کشور این اسناد را از سوی همه دولتهایی صادر می کند، که دولت فلسطین را به رسمیت شناختند.

وی خاطر نشان کرد: بیش از 140 کشور فلسطین را به عنوان دولت شناختند، فلسطینی ها با گذرنامه سفر به نام «تشکیلات خودگردان فلسطین» تردد می کنند.

سخنان معاون وزیر کشور فلسطین درحالی عنوان شد که اخباری مبنی بر صدور گذرنامه فلسطینی بر روی خروجی ها خبری منتشر شد.

در این خبر آمده است که دولت فلسطینی برای اولین بار در تاریخش، گذرنامه صادر کرد. انتشار این خبر موجی از واکنش های مثبت وشادی بخش را به خصوص در شبکه های اجتماعی سبب شده است.

در این خبر آمده است که مقامات صهیونیستی فشار زیادی روی مقامات فلسطینی آوردند تا به جای «دولت فلسطین» بر روی گذرنامه عبارت «قلمرو فلسطین» استفاده شود، اما موفق نشدند.

منبع: شبستان