انوار وب: حامیان حقوق بشر مسلمانان شکایت نامه ای را در آمریکا علیه «تین سین» رییس جمهوری میانمار به اتهام اذیت و آزار مسلمانان ارائه دادند. به نقل از رویترز، در این شکایت که روز پنجشنبه در دادگاه فدرال منهتن مطرح شد تین سین، رئیس‌جمهور میانمار و مقام‌های بلندپایه دولت وی متهم به برنامه‌ریزی و […]

انوار وب: حامیان حقوق بشر مسلمانان شکایت نامه ای را در آمریکا علیه «تین سین» رییس جمهوری میانمار به اتهام اذیت و آزار مسلمانان ارائه دادند.

به نقل از رویترز، در این شکایت که روز پنجشنبه در دادگاه فدرال منهتن مطرح شد تین سین، رئیس‌جمهور میانمار و مقام‌های بلندپایه دولت وی متهم به برنامه‌ریزی و تحریک جرایم نفرت‌پراکنی و تبعیض هستند که موجب نسل‌کشی شده است.

حامیان حقوق بشر اعلام کردند که رییس جمهوری میانمار و چند تن از وزاری او حقوق بشر را در مورد اقلیت مسلمانان روهینگیا در این کشور رعایت نمی کنند.

این شکایت نامه در حالی ارائه شده که تنها چند هفته به آغاز انتخابات تاریخی عمومی در این کشور باقی مانده است.

در این شکایت نامه که به دادگاه منهتن آمریکا ارائه شده، تین سین و مقامات بلندپایه میانمار متهم به برنامه ریزی برای انجام جنایت های ناشی از تنفر و تبعیض نژادی شده اند که نسل کشی را به وجود آورده است.

به گفته افرادی که از دولت میانمار شاکی هستند، مسلمانان روهینگیا در معرض نسل کشی، شکنجه، بازداشت، ظلم و رفتارهای غیر انسانی قرار دارند.

این شکایت نامه را گروهی متشکل از 10 سازمان اسلامی  به نام «گروه ضربت» به دادگاه منهتن ارائه داده اند.
منبع: شبستان